سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله سیدان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان به تبیین فضائل ماه رمضان پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و خیر و برکت بیشتر و لطف و عنایت خاص خداوند متعال به بندگانش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان، در نخستین جلسه ماه مبارک رمضان به تبیین فضائل و مناقب ارزشمند این ماه پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و خیر و برکت بیش تر و همچنین ماه لطف و عنایت خاص خداوند متعال به بندگانش است.

وی در ادامه با تبیین عظمت ماه مبارک رمضان و ضرورت استفاده از لحظه لحظه آن، تصریح کرد: انسان های رستگار از فرصت های استثنایی حداکثر استفاده را می کنند و درک ماه رمضان هم درک فرصت های استثنایی است.

استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به چند حدیث از کتاب بحارالانوار، جلد ۹۶، صفحه ۳۴۱ این کتاب که از وجود حضرت رضا(ع) نقل شده است، ابراز کرد: این امام همام در این حدیث، چنین آورده اند که خداوند متعال در این ماه حسنات را پذیرفته و سیئات را می بخشاید یعنی حسناتی که گاهی به سبب خلل به وجود آمده در آن مورد پذیرش در درگاه ربوبیت قرار نمی گیرد، در این ماه با رحمت ویژه خداوند مورد پذیرش و سیئات مورد غفران قرار می گیرد.

آیت الله سیدان با بیان این که  در احادیث دیگری چنین آمده که اگر کسی یک آیه در این ماه مبارک خوانده باشد، مثل آن است که در ماه های دیگر یک دور قرآن خوانده باشد، تصریح کرد: بنابراین چنین زمینه مهم و ارزشمندی در این ماه نورانی و درخشان وجود دارد و خداوند به فضل و رحمتش برخی زمان ها و مکان ها را امتیاز داده است تا بندگان برای رسیدن به کمالات و عنایات الهی و استفاده از فضائل ترغیب شوند.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این که خداوند این ماه را آنچنان اهمیت داده است که چنین خصوصیت ارزشمندی را در دیگر موقعیت ها و شرایط کمتر می توان درک کرد، افزود: در برخی احادیث نیز چنین آمده که اگر کسی در این ماه مبارک برادران دینی خود را کمک کند، خداوند نیز او را در عبور از صراط روز قیامت یاری می کند.

وی ادامه داد: در حقیقت وقتی عده ای، در روز معاد در عبور از صراط به لغزش بیفتند و در آتش گرفتار شوند، آنگاه آن کسانی که در ماه رمضان، خشم خود را نگاه داشته و با دیگران تندی نکرده اند، خداوند نیز روز قیامت به آنان با چهره لطف و مرحمت خود، آنان را از گرفتاری های مهم قیامت حفظ و صیانت می نماید.

آیت الله سیدان با بیان این که همچنین اگر برادران دینی مظلومی را کمک کنند، خداوند در این دنیا و آن دنیا آنان را بر دشمنانشان پیروز و چیره می گرداند، عنوان کرد: این افراد نیکوکار در روز قیامت مورد نصرت خداوند قرار می گیرد و هنگامی که به حساب آنان رسیدگی می شود، خشنود از کردار خود هستند و این فضیلت ارزشمند این ماه است.

استاد حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به دیگر فضائل و مناقب این ماه ارزشمند و مبارک، بر ضرورت درک شایسته مؤمنان از این ماه در راستای بهره برداری مؤمنانه و ارتقای معنوی تأکید کرد.

شایان ذکر است، جلسات ماه مبارک رمضان آیت الله سیدان، امسال به دلیل شرایط خاص شیوع بیماری، تا اطلاع ثانوی، بدون حضور مستمع برگزار می شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha