دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رمضان

حوزه/ با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، برگزاری برنامه مناجات‌خوانی مداحان، بدون حضور جمعیت و در قالب حسینیه‌های مجازی برگزار و از رسانه ملی به شکل زنده پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رمضان آمد و ماه میهمانی خدا آغاز شد؛ ماهی که دل‎ها را صاف و روح‎ها را جلا می‎دهد و حس خوب بندگی را برایمان به ارمغان می‌آورد. اما این روزها شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا باعث شده تا مجالس مذهبی و اماکن مقدس دینی تعطیل باشند.

با فرارسیدن ماه مبارک رمضان برخی از مداحان و هیئات مذهبی مراسم خود را به صورت مجازی برگزار می‌کنند. این برنامه‌ها، هم به وسیله شبکه‌های اجتماعی به صورت آنلاین پخش می‌شود و هم توسط برخی از شبکه‌های سیما به روی آنتن می‌رود که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

آستان مقدس امامزاده صالح(ع)

ویژه‌ برنامه ماه رمضان هیئت رزمندگان اسلام امسال در قالب حسینیه مجازی برگزار می‌شود و در آن ۳۰ شب محمدرضا طاهری در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) مناجات‌خوانی خواهد داشت.

در این مراسم طی دهه اول حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری، دهه دوم حجت‌الاسلام میثم علی‌پناه و دهه سوم حجت‌الاسلام مسعود عالی، سخنرانی خواهند کرد. این برنامه‌ها بدون حضور جمعیت برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از شب اول ماه رمضان، هر شب از ساعت ۱:۴۵ بامداد از شبکه پنج سیما تماشا کنند.

حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

میثم مطیعی از پنج شنبه چهارم تا یکشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه، در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) مناجات‌خوانی خواهد داشت که هر شب حوالی ساعت ۲۴، به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش می‌شود و از صفحه اینستاگرام meysammotiee.official@ نیز قابل مشاهده است.

مراسم دهه دوم ماه مبارک رمضان

میثم مطیعی در دهه دوم این ماه، از دوشنبه ۱۵ لغایت دوشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه، در آستان مقدس امامزاده قاضی الصابر(ع) مناجات‌خوانی خواهد کرد که این مراسم نیز از شبکه سه سیما هرشب حوالی ساعت ۲۴ پخش می‌شود و از صفحه اینستاگرام meysammotiee.official@ نیز قابل مشاهده است. بازپخش این برنامه‌ها، از رادیو معارف حوالی ساعت ۳ بامداد خواهد بود.

محمود کریمی در حرم امام رضا(ع)

محمود کریمی، مداح اهل بیت(ع) همچون سال‌های گذشته، ۳۰ شب در حرم امام رضا(ع) به مناجات‌خوانی خواهد پرداخت. این مراسم هر شب از ساعت ۱ بامداد با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان آغاز و سپس این مداح اهل بیت(ع) مناجات‌خوانی خواهد کرد.

هیئت ثارالله زنجان

مهدی رسولی نیز دهه اول ماه مبارک هر شب از ساعت ۲۴ فعالیت خود را آغاز می‌کند. برنامه وی نیز به صورت پخش زنده از صفحه اینستاگرام مهدی رسولی و هیئت ثارالله زنجان قابل مشاهده است. برنامه این مداح در  دهه دوم ماه مبارک از جوار حرم نورانی امام رضا(ع) از ساعت ۲۴ به صورت زنده از شبکه افق و صفحه اینستاگرام مهدی رسولی(mahdirasuli_ir) پخش می‌شود.

شبکه‌های قرآن و استانی نور

مهدی سلحشور نیز از شبکه‌های قرآن، استانی نور و صفحه اینستاگرام شخصی‌اش(mahdisalahshur۱) پخش زنده خواهد داشت که برنامه وی با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی از ساعت ۲۴ الی ۱ بامداد پخش می‌شود.

هیئت رزمندگان غرب تهران

سعید حدادیان نیز مراسم مناجات شب‌های ماه مبارک رمضان را در هیئت رزمندگان غرب تهران و مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برعهده دارد که هر شب ساعت ۲۳:۳۰ به‌طور زنده از پایگاه اینترنتی(Valasr.ir/live) و صفحه آپارت(Aparat.com/Valasr.ir/live) و صفحه اینستاگرام والعصر(razmandegan_gharb_tehran) پخش می‌شود.

ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد

همچنین در ایام ماه مبارک رمضان برنامه مناجات‌خوانی از ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد از ساعت ۲۴ تا ۱ بامداد با حضور محمدحسین پویانفر و محمدرضا بذری و جمعی دیگر از مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود که این مراسم نیز از شبکه افق پخش می‌شود.

مهدیه تهران

مهدیه تهران که بیش از ۵۰ سال برنامه هفتگی دعای کمیل و ندبه خود را بدون تعطیلی برگزار کرده بود، بعد از شیوع ویروس کرونا و به دلیل توصیه مسئولان وزارت بهداشت، این برنامه را لغو کرد و هفته‌ها جای خالی این برنامه محسوس بود. بر همین اساس مهدیه تهران نیز برنامه خود را با قرائت ادعیه و مناجات در ۳۰ شب ماه مبارک رمضان در فضای مجازی آغاز کرده است. این برنامه نیز به صورت زنده از وب سایت مهدیه تهران هر شب رأس ساعت ۲۲ با نوای محمدرضا غلامرضازاده پخش خواهد شد.

پخش مناجات‌خوانی مسجد جمکران از رسانه ملی

در شب‌های ماه مبارک رمضان برنامه مناجات‌خوانی با محوریت دعای افتتاح از ساعت ۲۴ الی یک بامداد در مسجد جمکران برگزار می‌شود که این برنامه نیز از طریق رسانه ملی در اختیار مردم قرار می‌گیرد. در ایام ماه مبارک رمضان همزمان با قرائت دعای افتتاح توسط مسجد جمکران مسابقه‌ای نیز با همین عنوان برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی مسجد مقدس جمکران به نشانی jamkaran.ir مراجعه کنند و در این مسابقه شرکت کنند.

هیئت میثاق با شهدا

هیئت میثاق با شهدا نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا در قالب حسینیه مجازی برنامه‎های خود را برگزار می‌کند. در این برنامه،‌‎ حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سخنرانی و محمد رستمی مدیحه‌سرایی خواهند کرد. این برنامه‎ها از صفحات اینستاگرام Misaq_ba_shohda و Panahian_ir پخش زنده خواهد شد.

در میان این برنامه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین هاشمی‌نژاد و حجت‌الاسلام والمسلمین حامد کاشانی با حضور در ویژه‌برنامه رمضانی «ماهِ من» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی یوسف منصوری و با اجرای نجم‌الدین شریعتی، با حال و هوای عرفانی و معنوی سحرهای ماه مبارک رمضان از شبکه سه با مردم گفت‌وگو خواهند کرد. برنامه رمضانی «ماهِ من» ساعاتی پیش از اذان صبح، با برنامه‌هایی معنوی مخاطبان را با حال و هوای عرفانی همراه می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha