پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
احمد کریمه

حوزه/ شیخ احمد کریمه استاد فقه دانشگاه الازهر در برنامه یا تلویزیونی گفت: گرفتن نمونه برای آزمایش کرونا از افراد روزه دار در طول روز ماه رمضان اشکالی ندارد و روزه را باطل نمی کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه شیخ احمد کریمه استاد فقه دانشگاه الازهر در برنامه یا تلویزیونی گفت: گرفتن نمونه برای آزمایش کرونا از افراد روزه دار در طول روز ماه رمضان اشکالی ندارد و روزه را باطل نمی کند، زیرا دستگاه نمونه گیری از حلق افراد صورت می گیرد و چیزی وارد شکم نمی شود و از این رو حکم آن همانند گرفتن نمونه خون از افراد است که روزه را باطل نمی کند.

وی در ادامه گفت: در شگفتم که با شیوع بیماری کرونا و هشدار نهادهای بهداشتی و دولتی درباره خطر تجمعات، هنوز هم برخی اصرار به برگزاری نماز جماعت دارند.

این استاد الازهر در ادامه از کسانی که در فضاهای عمومی قرآن را با صدای بلند می خوانند انتقاد کرد و گفت: به عنوان مثال اگر من کسی را ببینم که در وسیله نقلیه عمومی با صدای بلند قرآن می خواند او را سرزنش می کنم و از او می خواهم آهسته تلاوت کند، زیرا بلند کردن صدا در چنین جاهایی مصداق دین فروشی و مبتذل ساختن قرآن و اهانت به دین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • AT ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    نظر علمای شیعه در این باره چیست؟