پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسجد - اسپانیا

حوزه/ کمیسیون اسلامی اسپانیا از بررسی شرایط بازگشایی مساجد و حضور نمازگزاران در آن بر اساس پروتکل های اخیر وزارت بهداشت اسپانیا خبر داد و گفت: در روز های آینده بیانیه ای در این خصوص صادر خواهد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کمیسیون اسلامی اسپانیا از بررسی شرایط بازگشایی مساجد و حضور نمازگزاران در آن بر اساس پروتکل های اخیر وزارت بهداشت اسپانیا خبر داد و گفت: در روز های آینده بیانیه ای در این خصوص صادر خواهد کرد.

این کمیسیون در بیانه خود، مردم را به رعایت پروتکل هایی که از سوی مقامات رسمی وزارت بهداشت صادر می شود، از جمله حفظ زندگی مردم، دعوت کرد.

کمیسیون اسلامی گفت: در پی گسترش شایعات پیرامون سوزاندن جسد مسلمانان در اسپانیا، با کارمندان شرکت انتقال اموات مسلمانان و مسئولین این بخش در شهر مادرید تماس گرفتیم و الان تأکید می کنیم که دولت اسپانیا برای دفن اموات مسلمان مطابق شریعت اسلامی و بر اساس قانون آزادی اعتقادات و توافق نامه همکاری ۱۹۹۲ میلادی، مجوز صادر کرده است.

این کمیسیون افزود: بعد از اعلام حالت فوق العاده بهداشتی در اسپانیا، وزارت بهداشت برخی از قوانین تدفین را در موارد استثنایی تغییر داد که از جمله آنها عدم تأخیر در تدفین فرد بیش از ۲۴ ساعت بعد از مرگ، عدم انجام غسل میّت برای جلوگیری از انتقال بیماری و اینکه در مراسم تشییع و دفن بیش از سه نفر حضور نداشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha