جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پلیس امنیت اقتصادی

حوزه/ رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف انواع کالاهای اساسی و ضروری احتکار شده به ارزش بیش از ۳۲۴ میلیارد ریال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سردار «محمدرضا مقیمی» در تشریح جزئیات خبر کشف انواع کالاهای ضروری احتکارشده، اظهار داشت: با عنایت به لزوم تشدید نظارت بر توزیع کالاهای اساسی و ضروری در ماه مبارک رمضان و حساسیت موضوع در شرایط حاضر، طرح تشدید مبارزه و مقابله با احتکار کالاهای اساسی و ضروری از ابتدای اردیبهشت در کشور اجرا شد.

وی افزود: طی مدت ۳ روز از شروع طرح، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با کار اطلاعاتی دقیق، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری از قبیل انواع حبوبات، غلات، مواد غذایی، پروتئینی، انواع مواد شوینده و... را شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ادامه داد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از این انبارها موفق به کشف ۸۸۷ تن و ۶۴۰ کیلوگرم انواع کالاهای اساسی و ضروری، مواد غذایی و پروتئینی، به همراه ۶۰ تن انواع کود شیمیایی، ۱۱ هزار و ۳۹۶ قوطی انواع رب گوجه فرنگی و کنسروماهی، ۱۰۱ هزار و ۴۰۰ قلم انواع دارو و لوازم آرایشی بهداشتی، ۱۷ هزار و ۲۷۲ دستگاه انواع لوازم خانگی، ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۴۰۰ عدد انواع پمپ ظرف مواد شوینده و هفت هزار و ۷۰۰ قطعه انواع لوازم یدکی، ۲ هزار و ۷۰۰ بطری انواع نوشابه و آبمیوه احتکار شده کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را بیش از ۳۲۴ میلیارد ریال برآورد کرده و در این رابطه ۱۳۸ محتکر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل تعزیرات حکومتی شدند.

سردار مقیمی در پایان با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات در استان‌های فارس، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بوده از هموطنان خواست: در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت طلب و سودجو در زمینه احتکار و قاچاق کالا و ارز، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha