پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام نظیری - مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: بانوان انقلابی و جهادگر ما همچون خدیجه کبری(س) باید دفاع از اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی را تا ظهور منجی بشریت مهدی موعود(عج) پیش ببرند.

حجت‌الاسلام هادی نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان اظهار کرد: خدیجه کبری بانوی عظیم‌الشأن اسلام و  جزء بانوان برتر در جهان بشریت است.

وی با بیان اینکه جایگاه ایشان آنچنان بالا است که جبرئیل به او سلام رسانده، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در معراج هنگام برگشت به جبرئیل فرمود؟ حاجتی داری یا خیر؟ جبرئیل به ایشان می‌گوید: سلام خدا و من را به خدیجه کبری برسان!

حجت‌الاسلام نظیری عنوان کرد: باید دید که این جایگاه چگونه به دست آمده است؛ مشخص است که خدیجه کبری تمام وجود، آبرو، اعتبار و اموال خود را در مسیر کلمه‌الله و اهداف اسلام نوپا قرار داد، لذا جا دارد که خداوند به او سلام برساند و پیامبر(ص) نیز او را تکریم کند.

حضرت خدیجه مادر امامت است

وی با اشاره به اینکه نسل فاطمه اطهر(س) از دامن حضرت خدیجه کبری است، خاطرنشان کرد: ایشان مادر امت است و خداوند در مقابل این ایثار و مواسات این بانو رفیع‌ترین درجه را به او عطا کرد.ـ

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان تصریح کرد: باید توجه کرد که بسیاری از گشایش‌های امت‌های اسلامی به برکت ارادت مسلمین به این بانو است و امسال ایام شهادت ایشان با رزمایش بزرگ به امر رهبر انقلاب اسلامی برای ایجاد مواسات بین آحاد امت اسلامی هم‌زمان شده که این بانو مظهر عملی مواسات هستند.

وی تأکید کرد: در تمام طول تاریخ بشریت سراغ نداریم که زنی چون خدیجه کبری همه داشته‌های خود را در را اعتلای کلمه‌الله صرف کند.

حجت‌الاسلام نظیری با تأکید بر اینکه بانوان انقلابی ما باید خدیجه‌وار در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنند، گفت: بانوان انقلابی و جهادگر ما همچون خدیجه کبری باید دفاع از اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی را تا ظهور منجی بشریت مهدی موعود(عج) پیش ببرند که انصافا هر جا که اتفاق بزرگی در طول تاریخ اسلام و انقلاب رخ داد به دلیل حضور پررنگ زنان مجاهدگر است.

نخستین بانوی مسلمان

وی اذعان کرد: حضـرت خدیجه (س ) به عنوان اولین بانوی مسلمان در ترویج فرهنگ اسلامی و الگوی یک زن مـسلمان نـقش والای خود را ایفا کرده اســت و بانوان بســیاری از تربیت عملی وی درس‌ها آموخته‌اند.

وی بیان کرد: امام صادق علیه السلام فرمود: «وقتی خدیجه(س) پیامبر اکرم(ص) را به همسری برگزید، زنان مکه به دلیل دشمنی با آن حضرت، از او دور شدند، آنان نه تنها به خدیجه(س) سلام نمی‌کردند حتی از رفت و آمد زنان دیگر هم جلوگیری می‌نمودند.

وی اضافه کرد: حضرت خدیجه(س) در زندگی مشترک با پیامبر گرامی اسلام (ص)، خدمات بسیاری برای آن بزرگوار و دین اسلام انجام داد؛ حمایت های مالی، روحی، عاطفی از حضرت محمد(ص)، تصدیق و تأیید پیامبر در روزگاری که هیچ کس تأییدش نمی‌کرد و یاری ایشان در برابر آزار مشرکان، گوشه هایی از این خدمات ارزشمند است.

وی افزود: حضرت خدیجه(س) پس از ازدواج با پیامبر، دارایی اش را به ایشان بخشید تا آن را هرگونه می خواهد مصرف کند. رسول گرامی اسلام(ص) در این زمینه می فرماید: «هیچ ثروتی به اندازه ثروت خدیجه برای من سودمند نبود.»

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha