جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه طلاب قروه و کامیاران با حضور حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: عمل به دستورات قرآن جامعه را از بسیاری مشکلات و بدبختی‌ها نجات می دهد و اینکه امروزه در جوامع دچار مشکل و بحران هستیم، این است که به فرامین قرآن عمل نمی کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، امروز در دیدار با مسئولین نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی برگزار گردید، اظهار کرد: ایمان، تقوا و بصیرت عامل اقتدار سپاه پاسداران است

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: وجود ایمان، تقوا، بصیرت و دینداری و اخلاق و ویژگی‌های خوب، عامل اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی بیان کرد: قدرت سپاه به تجهیزات و نیروی نظامی آن نیست، بلکه ایمان و بصیرت نیروهای سپاه به تقویت و اقتدار آن کمک کرده است.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی انسان‌های مخلص و متعهدی در بدنه ارتش و سپاه مشغول خدمت هستند و تحولات زیادی در نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: پاسداران سپاه به ویژگی‌های خاصی مانند اخلاق، بصیرت و دینداری مزین هستند عاملی که سبب برتری قدرت نظامی ایران بر کشورهای استکباری و آمریکا شده است.

وی بر تربیت و آموزش نیروهای جوان سپاه بر مبنای قوانین و دستورات دین مبین اسلام تاکید کرد و گفت: سپاه باید همچنان تلاش کند افرادی مانند شهید سردار سلیمانی و امثال آن تربیت کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌شاهرودی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، افزود: ابعاد مختلف زندگی مطهری و آثار و تالیفات این معلم بزرگ برای ما درس است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: شهید مطهری شخصیت بارز و منحصربفردی بود که تمام ابعاد و زوایای زندگی اش را بر مبنای دین بنا کرده بود.

به گفته وی، تحقیق و تفحص در آثار و منابع مطهری مورد تایید اسلام است.

وی در ادامه ضمن تسلیت بمناسبت شهادت حضرت خدیجه (س)، این بانوی بزرگ اسلام را سرور زنان عالم دانست و گفت: حضرت خدیجه(س) تمام ثروت و دارایی خود را در اختیار پیامبر (ص) قرار داد و در راه گسترش دین اسلام خرج کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان، حضرت خدیجه، آسیه، مریم و فاطمه زهرا(س) را جز چهار زن بزرگ اسلام دانست و افزود: بانوان جهان اسلام نیز باید اخلاص و رفتار این ۴بانوی اسلام را الگوی خود قرار دهند

وی در ادامه به ماه رمضان و فضیلت‌های این ماه بزرگ اشاره کرد و اظهار کرد: همه ما باید از این روزها و شب‌های پرفضیلت بهره گیرم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه شب قدر از عظمت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: با جدیت تمام و با تمام وجود شب قدر را قدر بدانیم

وی اظهار کرد: منظور از نزول قرآن این نیست که قرآن بر زمین نازل شده و از آسمان به زمین افتاده است، بلکه قرآن بر قلب و روح پیامبر نازل شده است و آن هم در شب لیله القدر بوده که در این شب تمام امور عالم مشخص و شب رحمت و مغفرت است .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بر بهره‌گیری از ماه رمضان و لیالی پرخیر و برکت قدر تاکید کرد و گفت: نظام هستی یک نظام کلی است، اطاعت از خدا و رسول خدا واجب است و طریق سعادت و رستگاری است.

وی با اشاره به اینکه قرآن یک کتاب آسمانی و جامع است و در آن به تمام ابعاد و زوایای انسان توجه شده است، اظهار کرد: عمل به دستورات قرآن جامعه را از بسیاری مشکلات و بدبختی‌ها نجات می دهد و اینکه امروزه در جوامع دچار مشکل و بحران هستیم، این است که به فرامین قرآن عمل نمی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha