جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 900563
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
اشتری

حوزه/ فرمانده نیروی انتظامی بر اثرگذاری نقش پلیس و لزوم حمایت و پشتیبانی علمی و تخصصی از مأموریت‌های ناجا تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در نشست صمیمی با دانشجویان مقطع دکتری و دافوس دانشگاه علوم انتظامی امین بر لزوم حمایت و پشتیبانی علمی و تخصصی از ماموریت‌های ناجا تاکید کرد و گفت: شما باید نقش اثرگذاری در کشور داشته باشید.

وی افزود: ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین آقا علی ابن ابی طالب (ع) را تسلیت عرض می‌کنم؛ امید که در این شب‌های قدر بتوانیم آنچه را که بر خیر و صلاح ماست، از خداوند طلب کنیم و به برکت این ایام و لیالی قدر نیز خداوند متعال حاجات شرعی همه ما را روا کند و بهترین مقدرات را برایمان رقم بزند به ویژه اینکه به برکت این ایام معنوی هر چه زودتر ویروس منحوس کرونا از جهان و کشور رخت بربندد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور ادامه داد: متاسفانه به واسطه این بیماری، برخی از مردم عزیز ما مبتلا شده و جان خود را از دست دادند، از طرفی تعدادی از همکاران بنده نیز در پی ابتلا به این بیماری حین اجرای ماموریت، جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند، از درگاه خداوند برای همه درگذشتگان و شهدا طلب مغفرت و برای بیماران شفای عاجل مسئلت داریم.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خداوند را شاکر هستم که باردیگر توفیقی حاصل شد تا در جمع دانشجویان عزیز مقطع دکتری و دافوس باشم، خاطر نشان کرد: معتقدم که عزیزان حاضر در این جمع و جلسه " آینده سازان ناجا " هستند و ان‌شاءالله طی سال‌های آتی فرماندهان، مدیران و مسئولان ناجا از بین شما نخبگان علمی و دانشی برگزیده خواهد شد.

سردار اشتری خطاب به دانشجویان مقطع دکتری و دافوس اضافه کرد: آینده سازمان در دستان شماست؛ بنابراین لازم است که برگزاری چنین نشست‌هایی به منظور تبادل نظر، پیشنهاد و انتقادها و ... تداوم داشته باشد؛ معتقدم که به عنوان فرمانده ناجا باید اولویت‌های سازمانی را برای شما نخبگان دانشگاهی بازگو کنم و از طرفی از راهکارهای شما برای پیشبرد بهتر ماموریت‌ها و تحقق اهداف بهره جویم.

وی با طرح این سوال که مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات سازمان چیست؟ ادامه داد: شما دانشجویان عزیز می‌توانید چالش ها، مشکلات، تهدیدات، آسیب‌ها و حتی فرصت‌ها و مزیت‌های درون سازمانی و جامعه را احصاء کنید و در یک طیف طبقه بندی شده به منظور کمک به تداوم موفقیت‌های سازمانی، به مراجع بالاتر ارائه دهید.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه از نقطه نظرات شما دانشجویان عزیز همواره استقبال می‌کنم، تاکید کرد: شما همکاران عزیزم بر مبنای سبقه علمی، دانشی و تجربی خود می‌توانید از ابعاد مختلف نقاط ضعف و قوت سازمان را به ما انعکاس دهید و در تدوین اولویت بندی‌ها کمک باشید.

سردار اشتری ادامه داد: از ماموریت‌های نیروی انتظامی باید حمایت و پشتیبانی علمی جدی شود و بنده همواره بر اهمیت تمرکز بر بهبود کیفی آموزش‌های علمی و تخصصی در مراکز آموزشی و دانشگاهی نیروی انتظامی تاکید داشته و دارم؛ شما عزیزان نیز دانش، تجربه و توانمندی خود را در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های سازمانی به کار بگیرید.

علم و دانش باید برای کشور و ماموریت هایمان نافع باشد

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه علم باید برای کشور و سازمان و در عین حال ماموریت هایمان نافع باشد، خطاب به دانشجویان ادامه داد: شما وظایف سنگینی پیش رو دارید چرا که لازم است از دانش، مهارت و تجربه خود برای بهبود امور در سازمان بهره بگیرید، آن چه در این میان حائز اهمیت است اینکه؛ حمایت‌های علمی خود را از ماموریت‌های متنوع و گسترده نیروی انتظامی دریغ نکنید.

سردار اشتری تصریح کرد: با توجه به تنوع، تکثر و گستردگی ماموریت‌های نیروی انتظامی لازم است که تولیدات علمی این مجموعه عظیم نسبت به سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها بیشتر باشد و این تولیدات دانشی مردم را نیز اقناع کند.

پلیس باید نقش اثرگذاری در کشور داشته باشد

وی اضافه کرد: در تنوع و گستردگی ماموریت‌ها هیچ سازمانی قابل قیاس با پلیس نیست و این تنوع و تکثر در کنار گستردگی عده و عده می‌باشد؛ ما یک سازمان "انسان محور" و " جامعه محور" هستیم و به تناسب و فراخور شرایط علاوه بر وظایف ذاتی و قانونی، ماموریت‌های مقطعی را نیز دنبال می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس باید نقش اثرگذاری در کشور داشته باشد، ادامه داد: شاهد تحولات عظیم و شگرفی در حوزه علم، تکنولوژی، فناوری و ... هستیم و معتقدم که پلیس باید در گامی جلوتر از همه تحولات باشد و در این میان دانشگاه علوم انتظامی امین بایستی سرآمد سایر دانشگاه‌ها باشد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم انتظامی امین باید یک مرکز علمی مرجع و مبنا باشد، خاطر نشان کرد: کارکردهای این دانشگاه می‌تواند به اثرگذاری مطلوب‌تر نیروی انتظامی در جامعه منتج شود.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امنیت و سلامت از اساسی‌ترین نیازهای جامعه بشری است و ما مسئول تامین امنیت عمومی در کشور هستیم، بنابراین لازم است که این تامین امنیت توام با اثرگذاری مطلوب در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه تکلیف داریم از نظر علمی بنیه‌های ناجا را تقویت کنیم، خاطر نشان کرد: شایسته است که محور و موضوع پایان نامه‌ها، رساله‌های دکتری، پژوهش‌های سازمانی و ... در جهت نیازهای مجموعه عظیم نیروی انتظامی و کشور باشد، به طوری که با تکیه بر برآوردهای علمی و متقن بتوانیم خودمان را در مقابل آسیب‌ها و تهدیدات، توانمند کنیم و در هر مقطعی وارد میدان عمل شویم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: برغم تهدیدات و شیطنت‌های استکبار جهانی و ایادیش، ما در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره با تمام توان برای حفظ و پاسداشت آرمان ها، ارزش‌ها و دستاوردهایمان ایستاده ایم و روند رشدمان هر روز شتاب بیشتری می‌گیرد؛ علیرغم تحمیل تحریم‌های ظالمانه، ما از تحریم به عنوان فرصتی برای خودکفایی بهره بردیم و یا در دوران دفاع مقدس با وجود همه کاستی‌ها و کمبودها از منظر تجهیزات و امکانات، توانستیم دشمن را با روحیه جهادی، ایثارگری و همدلی شکست دهیم.

وی اضافه کرد: در همه مقاطع زمانی دشمنان را ناکام گذاشته ایم به طوری که در جریان آشوب‌ها و ناآرامی‌هایی که طراحی و برنامه ریزی کردند نیز بار دیگر محکوم به شکست شدند؛ اینکه بخواهیم و تصمیم بگیریم خودمان و کشورمان را از نظر علمی و تخصصی تقویت کنیم به منزله اندیشیدن به منافع ملی است.

سردار اشتری ادامه داد: دشمنان هر روز با یک سناریوسازی جدید در صدد آسیب به ما و کشور ما هستند و در این میان برخی نیز متاسفانه در مسیر اهداف بدخواهان نظام و انقلاب حرکت می‌کنند، اما بهتر است که بدانند این نظام و انقلاب به برکت عنایت خداوند و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و روحیه وحدت و ولایت مداری مردم همواره مسیر موفقیت را طی می‌کند.

هر حرکتی که خلاف تدابیر رهبری و منافع ملی باشد، محکوم به شکست است

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با تاکید بر اینکه هر تصمیم و حرکتی که خلاف منافع ملی و تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باشد، محکوم به شکست است و ریشه در تفکرات و جریان استکباری دارد، ادامه داد: همه ما باید گوش به فرمان فرماندهی معزز کل قوا و در مسیر مطالبات و انتظارات معظم له حرکت کنیم و تقویت بنیه علمی، دانشی و تخصصی کشور نیز از مطالبات جدی رهبری می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بازخوانی وقایع سال ۱۳۹۸ و تشریح عملکرد نیروی انتظامی در میدان عمل خاطر نشان کرد: ما در نیروی انتظامی فرماندهان، افسران، درجه داران و کارکنان توانمند و شایسته‌ای داریم و باید از این ظرفیت‌های عظیم و بی بدیلی که در این مجموعه وجود دارد برای بهبود شرایط درون و برون سازمانی بهره بگیریم.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود هوشمندسازی پلیس را یکی از برنامه‌های در دستو رکار معرفی کرد و گفت: شما نخبگان علمی و دانشگاهی می‌توانید به فرآیند هوشمندسازی پلیس کمک شایانی کنید و تحقق این مهم را سرعت ببخشید، هر چند که مطابق یک برنامه مدون سه ساله بنا داریم که رویکرد هوشمندسازی پلیس را اجرایی کنیم، اما پیشنهادات و راهکارهای شما عزیزان می‌تواند به سیر تحولی این مهم کمک شایانی کند.

وی افزود: در فرآیند هوشمندسازی پلیس لازم است که آحاد نیروها اعم از فرماندهان تا جزئی‌ترین افسران، آموزش‌های لازم را ببینند و از مهارت‌های تخصصی و علمی کافی برخوردار شوند.

فرمانده نیروی انتظامی وجود زیرساخت‌های آماده و مهیا، کارکنان آموزش دیده و توانمند، تجهیزات به روز و نوین را محورهای اساسی تحقق هوشمندسازی پلیس معرفی کرد و گفت: البته در ذیل این محورهای اساسی، مولفه‌های دیگری نیز دخیل هستند، به هر حال تحقق هوشمندسازی پلیس، افق روشنی را پیش روی ما و جامعه می‌گذارد به طوری که سرعت و دقت خدمات دهی به مردم بهبود می‌یابد و از طرفی رضایتمندی مردم نیز از پلیس بیشتر می‌شود.

وی در ادامه با معرفی اولویت‌های ماموریتی پلیس در سال جاری خاطر نشان کرد: اولویت‌های ماموریتی نیروی انتظامی در سال ۹۹ همچون سنوات گذشته مشخص است و بر مبنای این اولویت‌ها حرکت می‌کنیم در این میان دانشگاه علوم انتظامی امین می‌تواند به عنوان یک مرجع و مرکز علمی بر اولویت‌ها تمرکز و ایده‌های علمی و خلاقانه در جهت بهبود ماموریت‌ها ارائه کند.

سردار اشتری تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی را نیز از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری معرفی کرد و گفت: پلیس در تراز انقلاب اسلامی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و همه باید در مسیری حرکت کنیم که هر چه زودتر پلیس به تراز واقعی خود یعنی انقلاب اسلامی برسد و دانشگاه علوم انتظامی امین نیز در این موضوع نیز می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تلاش برای ارتقاء شأن و منزلت پلیس در دیدگاه مردم پرداخت و گفت: هر چند که عملکرد هر فردی در ارتقاء منزلت او موثر است، اما ما نیز بر مبنای سازوکارهای مشخصی تحقق این مهم را دنبال می‌کنیم؛ حمایت از نیروهای خدوم، پاک دست، امین، مردم دار، متخصص، متعهد و ... همواره از رویکردهای جدی ما بوده است و هرگز به هیچ فردی در هیچ جایگاه و منصبی اجازه تعرض و توهین به چنین نیروی متعهد و خدومی را نخواهیم داد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش اعتماد مردمی به نیروی انتظای مطرح کرد: امروز اعتماد مردم به نیروی پلیس ارتقاء داشته است و شاهد این ادعا نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط سازمان‌های بیرونی است به طوری که باید بگویم شاخص اعتبار و اعتماد مردمی به نیروی انتظامی رشد و بهبود داشته و نیروی انتظامی از دستگاه‌های حائز رتبه در این حوزه است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در بخش پایانی سخنان خود بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان را نیز یک اولویت جدی معرفی و بیان کرد: در این راستا گام‌های جدی برداشته شده است و روند اقدامات ادامه دارد؛ نهضت تامین مسکن کارکنان طی یک برنامه مدون پنج ساله از جمله اقدامات است و ان شاء الله بتوانیم تا چهار سال آینده مشکل مسکن کارکنان شاغل را حل کنیم.

پیش از سخنان سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی، سردار "لطفعلی بختیاری"؛ فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین گزارشی از عملکرد به این دانشگاه ارائه کرد.

همچنین سردار «اشتری» در جریان این نشست صمیمانه با دانشجویان مقطع دکتری و دافوس، پاسخگوی سوال‌ها و دغدغه‌های دانشجویان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha