پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی-نماینده ولی فقیه در گیلان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: مردم ایران باور دارند که در سایه تحریم ها می توانند به رشد و پیشرفت برسند و در این موضوع باید قدردان تحریم بود که باعث شد کشور به توان داخلی تکیه کند و زمینه ارتقای علمی، فنآوری و رشد خود را فراهم آورد.

حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی رهبر انقلاب به عنوان« جهش تولید» گفت: رهبرمعظم انقلاب سال گذشته را سال «رونق تولید» نام گذاری کردند، اگر چه در این رابطه کارهایی شد، ولی کافی نبود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که در عرصه تولید گر چه همه دولت ها تلاش کردند، اما این تلاش ها و فعالیت های در عرصه تولید دارای فراز و نشیب بوده و برای رشد تولید لازم است ضعف ها را شناسایی و از بین برد، افزود: رهبر معظم انقلاب به همین دلایل امسال را به نام «جهش تولید» نامگذاری کردند و در شرایط کنونی ضرورت دارد همه خدمتگزاران به نظام و انقلاب در بحث تولید، صنعت و کشاورزی وارد میدان شده و در این عرصه حیاتی ضمن تحقق شعار سال، تولید را به جهش و رشد برسانند.

 چرا «جهش تولید»

امام جمعه رشت در پاسخ به این سوال چرا «جهش تولید»، اضافه کرد: فضای به وجود آمده جهانی، به ویژه تحریم هایی که علیه کشور ایجاد شده، بستر مناسب در داخل برای استفاده از تولیدات صنعتی و کشاورزی داخلی فراهم شده است. مردم ایران باور دارند که در سایه تحریم ها می توانند به رشد و پیشرفت برسند و در این موضوع باید قدردان تحریم بود که باعث شد کشور به توان داخلی تکیه کند و زمینه ارتقای علمی، فنآوری و رشد خود را فراهم آورد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی ادامه داد: ملت ایران فهمید که باید به سایر ملت ها تکیه نکنند و خودشان تلاش کنند. باید به این فهم و درک رسید که اگر می توان با تکیه بر توان داخلی می توان به رشد رسید، این ملت می تواند پیشگام در عرصه تولید باشد.

مسئولان روحیه جهادی داشته باشند

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: داشتن روحیه جهادی در بین مسئولین نیازمند به ایمان به خدا و رسول است. کسی که خدا و دینش را باور کرده، در زندگی با روحیه جهادی حرکت می کند.

امام جمعه رشت اظهار کرد: معیار دوم در داشتن روحیه جهادی، ایستادگی در برابر دشمنان است «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاتَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِیاءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ کَفَرُوا بِما جاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ یُخْر»، معنای سخن این است دشمنان نمی خواهند کشور و انقلاب رشد کند. آمریکایی ها و سازمان ملل به فکر ملت های مظلوم نبوده و برای ظلم و حفظ حقوق مستکبرین تلاش می کنند.

لزوم کاهش واردات کالا

وی عامل دیگر در جهش تولید را کاهش واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل وجود دارد، عنوان کرد و گفت: حمایت از تولیدات داخلی، ایجاد بازار برای عرضه کالاهای داخلی،  فراهم کردن فضای کسب و کار برای جوانان از جمله مواردی است که برای تحقق شعار سال حیاتی و ضروری است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha