جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
روز قدس

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد، دادخواهی و حمایت از مظلومان را سبب زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) دانست.

خانم اقدس‌السادات دهقان منشادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، درباره اهمیت روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بیان کرد: روز قدس فقط متعلق به مردم ایران نیست، ولی جرقه آن بعد از انقلاب در ایران اتفاق افتاد و با توجه به اینکه قدس به عنوان اولین قبله گاه مسلمانان بوده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: متأسفانه فلسطین به دست عده ای صهیونیسم جنایتکار اشغال شد و این اقدام جنایتکارانه با مبارزه مردم فلسطین از همان ابتدا به طور مستمر و پیگیر ادامه داشته و ملت مسلمان ایران پس از پیروزی انقلاب همه ساله یک روز را به فرمان بنیانگذار انقلاب که روز قدس نام گرفته بر سر مستکبران و غاصبان فریاد لعن و نفرین برمی‌آورند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد، در پاسخ به این سؤال که آیا ضرورتی دارد که ما وقتی فریاد دادخواهی و طلب کمک از عده ای مظلوم و ستمدیده را می شنویم به کمک و یاری آنها بشتابیم؟، اظهار داشت: بله قطعا و بدون هیچ تردیدی  باید از مظلوم و ستمدیده بنا بر وظیفه انسانی، دینی و ملی دفاع کرد.

وی ادامه داد: هر انسانی دارای حقوق اولیه انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد و آن احساس امنیت و آرامش و آزادی است که باید تأمین شود و توجه به نوع انسان، فارغ از مذهب و دین ملاکی برای توجه به انسان است و دفاع از هر مظلومی خصوصا مظلومان فلسطین از موازین انسانی، نوع دوستی، جوانمردی و حمایت از ارزش های انسانی صورت می گیرد.

دهقان منشادی با اشاره به آموزه های دین مبین اسلام که یک دین جامع و کامل در تمام شئون زندگی می باشد، گفت: حمایت و دفاع از مظلومان و ستمدیدگان یکی از اعتقادات و واجبات مورد تأکید می باشد. همان گونه که رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرموده اند: «مسئله فلسطین برای جمهوری اسلامی یک امر تاکتیکی نیست، بلکه یک امر بنیانی است، از اعتقاد اسلامی ناشی می شود و وظیفه ماست که این کشور اسلامی را از سلطه، قدرت غاصب و پشتیبان های بین المللی اش در بیاوریم؛ همه ملت های اسلامی همه دولت های اسلامی وظیفه دارند که این کار را انجام بدهند.»

وی با تأکید بر اینکه دفاع از مظلومان و ستمدیدگان یک وظیفه ملی محسوب می شود، تصریح کرد: امنیت ملی و منافع ملی کشورهای مسلمان به ویژه کشور فلسطین با هم ارتباط دارد و انجام حمایت های همه جانبه ما در ابعاد مختلف، می تواند منافع ملی ما را تأمین کند.

 مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) اظهار امیدواری کرد: دادخواهی و حمایت از مظلومان عالم، مقدمه و زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) شود و همگی از این امتحان سربلند و پیروز بیرون بیایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha