شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم بزرگداشت قیام پانزده خرداد

حوزه/ استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با انتقاد از برخی از مسئولان گفت: برخی از انقلابی‌نماها کدهای ضعف به دشمنان ارسال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی احتشام عصر امروز در مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۱۵ خرداد که در مدرسه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: فتنه‌ها و برخی اتفاقات موجب می‌شود که توده‌های مردم و خواص در شناخت وظیفه دچار تردید شوند و از مسیر حق جدا شوند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: در قران کریم نیز بر روی این موضوع تأکید فراوانی شده است که در فتنه‌ها دچار تردید نشویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احتشام بیان داشت: امام خمینی (ره) و همراهانش در چنین روزهایی با ایستادگی بر روی رفراندوم شاهنشاهی وارد میدان شدند و اجازه ندادند ظلم دیگری بر ملت ایران تحمیل شود.

وی ادامه داد: در روز دوم فروردین سال ۴۲ در مراسمی که برای شهادت امام صادق داشتند تفاله‌های شاهنشاهی در لباس عشایری و روستایی با ایجاد آشوب و درگیری اقدام به شهادت رساندن حاضران و عزاداران کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احتشام ابراز داشت: رژیم شاهنشاهی با هدایت‌ها و حمایت‌های انگلستان بر کشور حاکم شد و این جنایت‌ها را رقم زد اما نهضت روح‌الله راه را بر آن‌ها بست.

وی به اهمیت قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) در خصوص یوم‌الله ۱۵ خرداد فرمودند که برای همیشه این روز را عزای عمومی اعلام می‌کنم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تأکید کرد: امروز باید فرزندان انقلاب بدانند که ما فرزندان ۱۵ خرداد هستیم و راه این شهدا را ادامه می‌دهیم.

وی تأکید کرد: دو روز را امام خمینی (ع) برای همیشه ماندگار عنوان کرده‌اند یکی روز ۱۲ فروردین بود که ایشان آن را روز جشن ملت نامیدند و روز ۱۵ خرداد را روز عزای عمومی نام‌گذاری کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احتشام تصریح کرد: در ۱۵ خرداد سال ۴۲ که خبر دستگیری امام خمینی (ره) علنی شد، از صبح روز وضعیت قم عادی نبود و مردم با حرکت به سمت حرم مطهر و بعدازآن به سمت خیابان اراک حرکت کردند که درنهایت با درگیری و تیراندازی با نیروهای شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: در ۱۵ خرداد در تهران، پیشوای ورامین و شهرهای دیگر نیز ملت بیدار وارد عمل شدند و درنهایت با به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه به پایان رسید.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر برخی از انقلابی‌نماها کدهای ضعف به دشمنان ارسال کردند و دشمن نیز از همین کدها بهره برد و سردارانی مانند شهید قرنی، شهید صیاد شیرازی و شهید قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی در اوج قدرت قرار دارد به‌طوری‌که نفت‌کش‌های ایرانی به‌صورت آزادانه با عبور از تحریم‌های آمریکا به حیات خلوت آمریکا واردشده و به کشور تحریم شده ونزوئلا سوخت و بنزین رساندند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احتشام بر ضرورت حفظ و ادامه دادن راه امام خمینی (ره) تأکید کرد و گفت: این انقلاب به فرمایش رهبر انقلاب بدون نام امام خمینی (ره) در هیچ جای دنیا شناخته نمی‌شود و باید این مسیر ادامه پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha