جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عابدینی

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مدیران ارشد دستگاه قضایی استان، گفت: با درایت و رعایت همه جوانب اجازه قربانی شدن حق را ندهیم.  

به گزرش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در دیدار رئیس کل دادگستری و مدیران ارشد دستگاه قضایی استان قزوین که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: در مهندسی دین، ایمان و تقوا بسیار مهم دیده شده است و خروجی ایمان و تقوا در یک محصول عظیم به نام کرامت مطرح شده است.  

وی با بیان اینکه کرامت با شکل‌های مختلف بروز و ظهور می‌یابد، تصریح کرد: کرامت در دفاع از حرم در قالب شجاعت، در دستگیری از مردم در قالب بخشش و مواسات و در حوزه کاری ما در قالب عدالت جلوه‌گری می‌کند که بسیار حائز اهمیت و گره گشای مشکلات است.  

امام جمعه قزوین در ادامه به موضوع بصیرت اشاره کرد و با تأکید بر اینکه بصیرت میوه خاص مکتب ایمان و تقواست، افزود: خدای متعال صریح و شفاف فرموده کسانی که جانشان با تقوا آمیخته شده و صاحب بصیرت و آگاهی هستند، هیچ افکار شیطانی نمی‌تواند در آنها نفوذ پیدا کند و از مکر و حیله شیطان آگاه شده و خود را از آن در امان نگه می‌دارند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در حوزه کاری بنده و شما آن چیزی که بسیار جلوه‌گری می‌کند، روح بصیرت است و هر چه روح بصیرت در این حوزه‌ها ارتقا یابد، موفقیت بیشتری حاصل می‌شود.  

وی با بیان اینکه مؤمن همواره به خداوند تکیه می‌کند، گفت: منافقان به خاطر آنکه ریشه نداشته و بدون ثبات هستند تلاش می‌کنند تا به هر چیزی که می‌توانند تکیه کنند تا پایدار بمانند اما مؤمنان همواره به خداوند تکیه دارند و به همین خاطر شجره طیبه‌ای هستند که محکم و پایدار می‌مانند.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: مردم از مجموعه دستگاه قضایی ارتقای امنیت را انتظار دارند و خداوند نیز موضوع امنیت را با جدیت مطرح کرده و ان‌شاءالله تلاش کنیم با اتخاذ تصمیمات محکم و مورد تأیید دین، شاهد ارتقای روز افزون امنیت در جامعه باشیم.  

امام جمعه قزوین افزود: اگر مفسدان با امنیت مشغول فساد شوند، مؤمنان در نا امنی زندگی خواهند کرد و نباید اجازه داد برخی با فسادهای گریم شده و در قالب قوانین و مقررات امنیت جامعه را به مخاطره بیندازند و کشور را دچار چالش کنند.  

وی تأکید کرد: با درایت و رعایت همه جوانب اجازه ندهیم حق قربانی شود و عدالت زیر پا گذاشته شود و ظالمان زیاده‌خواه با حیله و نیرنگ بتوانند خواسته‌های نامشروع خود را بر گرده مردم سوار کنند.  

حجت‌الاسلام‌ قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین در ابتدای این دیدار که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، ضمن ارائه گزارش یک سال گذشته دستگاه قضایی استان اظهار کرد: فساد برای مجموعه دستگاه قضایی قابل پذیرش نیست و تمام تلاش خود را بر این موضوع متمرکز کرده‌ایم که با جدیت با فساد برخورد کنیم.   

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha