جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدارروسای دادگستری ، بازرسی، دادستان وقضات کاشان به مناسبت هفته قوه قضاییه با آیت الله نمازی

حوزه/نماینده ولی فقیه در کاشان، سلامت دستگاه قضا را موجب کاهش مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: قاضی نباید در اجرای عدالت تحت تاثیر سفارش دیگران قرار بگیرد و کرسی قضاوت را با مال دنیا عوض کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز در دیدار رئیس و قضات دادگستری کاشان به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: قاضی در نظام توحیدی نباید مرتکب گناه و وابسته به مال، مقام و شهوت شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: جایگاه قضاوت در نظام فقه اهل بیت (ع) ویژه پیامبر و امامان است و در عصر غیبت برعهده فقیه عادل جامع الشرایط است، لذا باید از وارد شدن هر شخصی به منصب داوری و حکم کردن خودداری شود، زیرا داوری و حکم کردن، منصب ائمه(ع) و اولیای الهی است.

عضو خبرگان رهبری، قوه قضائیه را ضامن سلامت کار قوای مقننه و مجریه عنوان کرد و ادامه داد: قبر و قیامت داستان نیست، بلکه حقیقت قطعی است، لذا قاضی در میدان داوری و قضاوت باید مر قانون عمل کند.

وی، سلامت دستگاه قضا را موجب کاهش مشکلات کشور دانست و خاطرنشان کرد: قاضی نباید در اجرای عدالت تحت تاثیر سفارش دیگران قرار بگیرد و کرسی قضاوت را با مال دنیا عوض کند.

آیت الله نمازی، شهیدان بهشتی، قدوسی و... را از بنیانگذاران قضاوت در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: آقای رئیسی ادامه دهنده راه این شهیدان بزرگوار است.

امام جمعه کاشان، با تقدیر از تدبیر رئیس قوه قضائیه در کاهش آمار زندانیان، گفت: ایشان گام های بسیار خوبی را در مدت کوتاه برداشته اند، البته نیازمند تلاش  بیشتری است.

وی در پایان از تلاش روسای دادگستری، بازرسی، ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی، زندان ها، دادستان و قضات کاشان  در رفع مشکلات شهروندان قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha