جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه قرآنی بانوان

حوزه/ بانوی حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه انس با قرآن قوه تشخیص را در انسان تقویت کرده و او را در برابر خطاها مصون می کند، گفت: دختران با انس با قرآن مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بیمه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ پس از انقلاب اسلامی ایران و احقاق حقوق اسلامی زن به وسیله انقلاب اسلامی سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان روز زن و سالروز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان روز دختر نامگذاری شد تا به این واسطه الگوی تراز اسلامی زن و دختر مسلمان به بانوان جامعه اسلامی معرفی شود.

یکی از شاخصه های شخصیتی حضرت فاطمه سلام الله علیها و حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان شاخصه زیست فاطمی انس عمیق با معارف قرآن کریم است به شکلی که سخنان و کلام این بانوان آسمانی جز آیات قرآن کریم و مدح ثنای خداوند چیز دیگری نیست.

دختران ایرانی و دختران جهان اسلام پس از نامگذاری شایسته ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان روز دختر از ابعاد مختلف شخصیتی این بانوی کریمه الگوبرداری کرده‌اند که انس با قرآن و نهضت حفظ و قرائت قرآن کریم از جمله این شاخصه‌های شخصیتی است.

مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در راستای ترویج معارف قرآن کریم و شخصیت قرآنی حضرت معصومه سلام الله علیها در رشته‌های مختلف قرآن کریم اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای دختران و بانوان کرده است که بر این اساس هر ساله تعداد زیادی حافظ، قاری، مفسر و خواهر در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (علیه‌السلام) تربیت می شوند.

خانم عسگری از دختران حافظ کل قرآن کریم در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) است که به مناسبت روز دختر با این بانو گفت‌وگویی در عرصه فعالیت‌های قرآنی وی صورت گرفته است.

این حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه از خردادماه سال ۹۱ در عرصه حفظ قرآن کریم وارد و در مدت دو سال موفق به حفظ ۳۰ جزء قرآن کریم شده است، گفت: در رشته حفظ ۲۰ جزء حائز رتبه اول کشوری و همچنین در رشته حفظ ۳۰ جزء و کل قرآن کریم موفق به اخذ رتبه دوم کشوری از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه پاسداران شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای آغاز هر کاری اراده و انگیزه در جایگاه نخست اهمیت است، افزود: پس از اینکه فرد تصمیم گیرد در عرصه‌ای وارد شود و با ورود در آن عرصه تلاش کند به یقین حمایت های اعضای خانواده و به ویژه پدر و مادر است که می‌تواند در مسیر راهنما و هادی انسان باشد.

حافظ کل قرآن کریم ادامه داد: مادرم در عرصه حفظ قرآن کریم حمایت های خاصی را از من به عمل آورد و زمانی که من موفق به حفظ تمام قرآن کریم شدم من را برای زیارت حرم حضرت زینب سلام الله علیها راهی سوریه کرد.

وی افزود: بدون شک اگر حمایت های مادرم و اعضای خانواده نبود ادامه مسیر برای من دشوار می‌شد ولی حمایت های مادر و اعضای خانواده مسیر حفظ قرآن کریم را برای من آسان و لذت بخش کرد.

عسگری با تأکید بر اینکه کسی که اقدام به حفظ کل قرآن کریم می‌کند ناگزیر باید با علم تفسیر و معنا شناسی آشنا شود، تصریح کرد: حفظ قرآن کریم موجب آشنایی انسان با معانی و جایگاه تفسیری آیات می‌شود و این موضوع به این معناست که با حفظ هر آیه انسان در مسیر درس گرفتن از آن آیه قدم بر می دارد.

وی با بیان اینکه قرآن برکت زندگی حافظ بوده و حافظ هر چه دارد از برکت قرآن است، اظهار کرد: حفظ قرآن قوه تشخیص را در انسان قوی کرده و حافظ موفق به شناخت مسیر خوبی از بدی شده و به واسطه قوه تشخیص قرآنی به یقین در مسیر هدایت و دوری از خطا گام بر می‌دارد.

حافظ کل قرآن کریم یادآور شد: انس با قرآن، دختران را مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بیمه و شخصیت بانوی تراز اسلام را به دختران معرفی می‌کند و در مسیر رسیدن به شخصیت تراز اسلام هادی و راهنمای دختران می‌شود و به این شکل است که دختران به برکت انس با قرآن می‌توانند در دنیا و آخرت به ریحانه‌های بهشتی و معصومه‌هایی تبدیل شوند که نه فقط زندگی را در کام خود و دیگران شیرین و دل‌پذیر کرده بلکه در مسیر بندگی خداوند می‌توانند بهترین یاور برای همسر، اعضای خانواده و جامعه اسلامی خویش شوند، همانطور که حضرت معصومه سلام الله علیها در جهان اسلام و تمدن بشری دارای چنین جایگاه و شخصیت والایی هستند و بانوان و دخترانی که به درستی از این بانو الگو برداری کنند قطعاً در این مسیر قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha