دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مجلس شورای اسلامی

حوزه/ عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی بر لزوم رفع ضعف های قانونی و نظارتی موجود در عرصه فرهنگ از سوی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: اگر به بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان دولت و نیز نمایندگان مجلس در دوره های مختلف، نگاه دقیقی بیندازیم، متوجه می شویم که در طول این سال ها، دغدغه معظم له همواره مساله فرهنگ بوده و بر این اساس از مجلس یازدهم هم انتظار می رود که با حرکت درست در دو بُعد مهم قانون گذاری و نظارت، نسبت به جبران ضعف ها و کم کاری ها در حوزه فرهنگ اهتمام ورزد.

وی افزود: واقعیت آن است که مجالس در دوره های مختلف عمدتاً در مباحث کلان کشور، نگاه اقتصادی محض داشته اند و به این خاطر هنوز به آن شکل که باید و شاید، فرهنگ دغدغه و اولویت نیست و حال آن که بسیاری از مشکلات و چالش های اقتصادی کشور که کل افراد جامعه را با خود درگیر می کند، ریشه های فرهنگی دارد.

این پژوهشگر حوزوی با ابراز گلایه مندی از این که بسیاری از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، عملاً مورد توجه قرار نمی گیرد، گفت: ما در زمینه فرهنگ چه در بحث مصوبات قانونی و چه نظارت بر حُسن اجرای آن ها، ضعف ها و خلأهایی داریم که از مجلس یازدهم انتظار می رود نسبت به پرکردن این خلأها اقدامات جدی انجام دهد.

وی همچنین بیان داشت: چندین سال است که از سوی رهبر معظم انقلاب، لزوم پیوست فرهنگی در بسیاری از مسایل ریز و کلان کشور مورد تأکید قرار گرفته، اما در این باره در مرحله اجرا و اقدام، مشکل جدی داریم که باید در این امور کلیدی، مجلس نقش حیاتی خود را به درستی ایفا کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha