جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پایگاه حدید بسیج جامعه الزهرا

حوزه/ پایگاه جدید بسیج جامعةالزهرا علیهاالسلام با عنوان «مدرسه عشق» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی و معاونان و مدیران این مؤسسه علمی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پایگاه بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام، معاونان، مدیران و جمعی از کارشناسان این مجموعه علمی حوزوی افتتاح شد.

پایگاه بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام از طبقه فوقانی آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام به طبقه همکف انتقال یافت و با عنوان «مدرسه عشق» فعالیت خود را در مجموعه آغاز می‌کند.

بسیج به عنوان تفکر، اندیشه و راه حل نجات دنیای معاصر مطرح است

در مراسم افتتاح این پایگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی ضمن تبریک اعیاد دهه ولایت و میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه علیها السلام عنوان کرد:  افتخار ما این است که زیر سایه رحمت حضرت هستیم و امیدواریم در آخرت شامل حال ایشان باشیم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: شاید ۹۰ سال پیش بود که حضرت امام خمینی در کتابخانه یزد، سندی نوشتند که برنامه خود را برای تشکیل بسیج ارائه کردند و آن نامه با این آیه ۴۶ سوره سبأ شروع می‌شد که: «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَیٰ وَفُرَادَیٰ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا؛ بگو: شما را تنها به یک چیز اندرز می‌دهم، و آن اینکه: دو نفر دو نفر یا یک نفر یک نفر برای خدا قیام کنید»، بر همین اساس، مانیفست حرکت امام  یعنی تشکیل بسیج مستضعفین از همان زمان آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی تصریح کرد: اولین عضو گیری بسیج در سال ۱۳۴۲ بود که حضرت امام فرمودند سربازان من اکنون در گهواره هستند، آخرین مرحله موج این حرکت بسیجی هم در دوره ما شهادت حاج قاسم سلیمانی بود که موج جدیدی را در دنیای اسلام ایجاد کرد و همه اینها جلوه‌های  بسیج است.

وی با بیان اینکه بسیج به عنوان تفکر، اندیشه و راه حل نجات دنیای معاصر مطرح است، گفت: این اندیشه و تفکر فراتر از نهاد است، اگرچه آن نهاد هم در جایگاه خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما تفکر و اندیشه بسیج، فراملی، فرامنطقه ای و بسیار گسترده است.

لزوم توجه به اصول تفکری بسیج

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با تصریح بر اینکه امید ما به حضور بسیجی مردم در صحنه‌های مختلف است، عنوان کرد: بانوان طلبه بسیجی در جامعه الزهرا علیهاالسلام منشأ خیرات بسیاری بودند و رویکرد ما در این مجموعه، فعالیت، تلاش و همکاری‌های بیشتر در این عرصه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه به نکاتی درباره بسیج اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه که برای ما مهم است اصول تفکری بسیج است، همه ما باید خود را متعهد بدانیم که در این مسیر ثابت قدم باقی بمانیم و مراقب باشیم هیچ مسئله ای ما را از این تفکر غافل نکند.

وی بیان کرد: بانوان طلبه بسیجی برای خود وظیفه بدانند هر چه بیشتر با مسیر فکری و محتوایی بسیج آشنا شوند، عمق اندیشه‌ها را بیاموزند و در عمل پیاده کنند.

اقتضائات جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایگاه بسیج لحاظ شود

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه یادآور شد: در بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام باید اقتضائات این مجموعه علمی حوزوی لحاظ شود، جامعه الزهرا علیهاالسلام به عنوان بزرگترین حوزه دینی جهان تشیع اقتضائاتی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به چارچوب‌ها و پیشنهادات جدید برای تقویت بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام، تصریح کرد: جامعه الزهرا علیهاالسلام یک مجموعه آموزشی، حوزوی، پژوهشی و نخبگانی است که باید از حرکت‌های کم عمق، شتابزده و ناهماهنگ پرهیز شود و ارتباط زنده و هماهنگ در شأن بسیج و جامعه الزهرا علیهاالسلام صورت بگیرد

وی به برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم اشاره کرد و گفت: مسئولیت کمیته علمی این کنگره به عهده جامعه الزهرا علیهاالسلام است که بانوان طلبه بسیجی در این کنگره می‌توانند نقش آفرینی داشته باشند و جامعه الزهرا علیهاالسلام باید در این راستا بدرخشد.

بانوان طلبه بسیجی در ثبت و ضبط خاطرات خانواده شهدا فعالیت کنند

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: بانوان طلبه بسیجی می‌توانند در ثبت و ضبط خاطرات زنان شهید، خواهران، مادران و همسران شهید فعالیت کنند و امید است بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام بتواند در جهت تکمیل و بازنویسی مصاحبه‌های مربوطه و تبدیل آن به ادبیات فاخر به عنوان یکی از اولین فعالیت‌ها  خوش بدرخشید و کارنامه شایسته ای ارائه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی همچنین در جریان بازدید از پایگاه بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام، پیشنهاد کرد: برخی از کتاب‌ها و رمان‌های دفاع مقدس مورد تأیید رهبر معظم انقلاب مدظله العالی هستند که در این راستا، پایگاه بسیج با همکاری معاونت پژوهش می‌توانند بانوانی را در عرصه پژوهش فعال کنند.

بسیج یادگار حضرت امام خمینی(ره) است

در ابتدای این مراسم نیز خانم زهرا احسانی با اشاره به افتتاح پایگاه بسیج در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام، عنوان کرد: بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام یکی از مراکز فرهنگی فعال در مجموعه است که از همان روزهای آغازین فعالیت خود تا به امروز، همگام با رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب مدظله العالی و مطابق آرمان‌های انقلاب اسلامی در همه صحنه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی پیشرو بوده است.

فرمانده پایگاه‌های بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به افتتاحیه پایگاه بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام در مکان جدید، گفت: با توجه به اینکه پایگاه بسیج در طبقه آخر آموزشگاه، انتهای سالن و آخرین اتاق قرار داشت و دسترسی طلاب به این قسمت زیاد نبود، بستر فعالیت پایگاه بسیج بروز و ظهور شایسته ای نداشت، به همین خاطر، با دستور مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام به این قسمت انتقال یافت.

وی با بیان اینکه بسیج یادگار حضرت امام خمینی(ره) است، تصریح کرد: امروز بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام در متن قرار گرفته و بانوان طلبه به این فضا و حضور نیاز دارند.

عضویت بیش از ۵ هزار طلبه در پایگاه بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام

احسانی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۵ هزار طلبه عضو پایگاه بسیج هستند، اظهار داشت: در بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام ۱۰ گروه جهادی و هر گروه در قالب بیش از ۲۵ نفر از طلاب بسیجی فعال فعالیت می‌کنند؛ این گروه‌های جهادی در دوران شیوع بیماری کرونا در بخش‌های مختلف خدمت می‌کردند.

فرمانده پایگاه‌های بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: تولید ماسک، دوخت لباس بیمارستانی، توزیع بسته‌های معیشتی، کمک به محرومان، حضور در بیمارستان از جمله فعالیت‌های بانوان طلبه بسیجی در این ایام بود.

احسانی تأکید کرد: یکی از گروه‌هایی که به صورت شبانه روز در دوران کرونا مشغول به خدمت بودند، گروه طلاب بسیجی فعال در بیمارستان‌ها بودند که برخی به عنوان همراه بیمار و عده ای هم در فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و تبلیغی بیمارستان‌ها حضور فعال داشتند.

۳۱۳/۶۱

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha