پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کرونا

حوزه/ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام شناسایی ۲۶۹۱ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور گفت: مجموع جان باختگان از مرز ۱۲ هزار نفر گذشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر سیماسادات لاری اظهار داشت: از دیروز تا امروز ۱۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۵ مورد بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام این که خوشبختانه تاکنون ۲۰۹ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، افزود:  ۳۳۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین افزود: تاکنون یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۳۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

دکتر لاری با بیان این که استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

دکتر لاری در پایان افزود: مردم از سفرهای غیرضروری به ویژه سفر به استانهای خراسان رضوی و مازندران، جدا خودداری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha