پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه گفت: پیوند آموزش و پرورش با حوزه و مسجد یک امر ضروری بوده و فلسفه اصلی امر تبلیغ، تربیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نبوی در نشست نمایندگان استانی مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه، با بیان اینکه تاثیر آموزش‌ها در کودکان بیشتر است خاطرنشان کرد: هم اکنون نسل جوان، نوجوان و کودک در مسجد حضور کم رنگی دارند و میانگین سن مسجدی‌ها سی سال است و شما می‌توانید سی سال روی چنین افرادی، کار فرهنگی انجام دهید، اما مانایی آموزش در بچه‌ها، ۶۰ سال است، اینکه شما از سنین پایین افراد شروع به تربیت کنید، این تربیت ماندگاری  بیشتری دارد.   لذا کار در آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود:  این که ما بر روی بچه‌ها سرمایه گذاری کنیم، بسیار امر مهمی است، زیرا کودکان و نوجوانان می‌توانند حقیقت معارف دینی را خوب دریافت و آن را با دنیای کودکانه و نوجوانانه خود تطبیق دهند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، پیوند آموزش و پرورش با مسجد را یک ضرورت دانست و گفت: فعالیت های مرکز تربیت معلم مبلغ در  راه اندازی  مدارس طرح امین، مهدهای امین وحضور یک مبلغ در آموزش و پرورش به عنوان فعالیت فرهنگی حرکت خوبی  است، اما به عنوان حوزه علمیه  طلاب جوان هنوز در حد یک معلم حضور پر رنگ نداشته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی بیان داشت: مرکز تربیت معلممبلغ، برای تقویت تربیت طلبه در کسوت معلمی تاسیس شده  و دانش آموختگان این مرکز به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند. لذا رابطین تبلیغ، باید این کار را خوب دنبال کنند

وی افزود: برای  بحث حضور عده ای از  طلاب در آموزش و پرورش در ابتدای راه هستیم، دوستان با تلاش بحث آموزش را پیگیری کنند و در شرایط کرونایی به دنبال آموزش از طریق  فضای مجازی هستیم و  در آینده تصویر خوبی از مرکز تربیت معلم مبلغ خواهیم داشت.

عضو ستاد همکاریها، نمایندگان استانی را پل ارتباطی طلاب و مرکز تربیت مبلغ  دانست  و گفت: در صورت هر گونه ابهام و اشکالی در فرایند کار با مرکز تربیت معلم مبلغ در ارتباط باشید.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ali IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    با سلام . مرکز تربیت مبلغ معلم صحیح است نه تربیت معلم مبلغ
  • محمد IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    میانگین سنی مساجد کدوم شهر سی ساله؟ شهر ما که پنجاه ساله!