پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عالمی

حوزه/ امام جمعه مهاجران گفت: در دوران کرونا که نماز های جمعه تعطیل بود باید بگوییم که ائمه جمعه سراسر کشور گل کاشتند و پس ار فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ائمه جمعه توانستند با بسیج کردن مردم در طرح مواسات، صحنه های زیبایی از کمک های مومنانه را رقم بزنند.

حجت الاسلام مهدی عالمی، امام جمعه شهر مهاجران استان همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تبریک ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی در کشور، اظهار داشت: مهم ترین وظیفه‌ امام جمعه و نهاد امامت جمعه فعالیت در حوزه فرهنگ و دین است.

وی با بیان اینکه موفقیت در این حوزه وابسته به درایت و مدیریت امام جمعه است، گفت: امامین انقلاب، نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی هر شهر عنوان کردند و لذا امام جمعه به عنوان فرمانده این قرارگاه، وظیفه اتحاد و انسجام بخشی بین مسئولان و مردم منطقه را بر عهده دارد.

امام جمعه مهاجران، مهم ترین ویژگی یک امام جمعه موفق را مردمی بودن دانست و گفت: امام جمعه ای می تواند به موفقیت دست پیدا کند که اهداف نظام را دنبال کند و با تقویت بنیه دینی  شهر خود بتواند دفتر و ستاد نماز جمعه را به محلی برای تحقق بیانیه گام دوم تبدیل کند.

وی با تاکید براینکه امام جمعه باید گوش شنوایی برای مشکلات مردم باشد، خاطر نشان کرد: با مردم بودن و بیان مشکلات و مطالبات به حق و معقول مردم در نماز جمعه از ویژگی‌های نماز جمعه در تراز انقلاب است.

حجت الاسلام عالمی با بیان اینکه حوزه کاری امام جمعه تنها روز جمعه نیست، عنوان کرد: ائمه جمعه از صبح شنبه تا آخر شب پنج شنبه باید فعال باشند و نتیجه کار خود را در نماز جمعه ببیند.ثمره اقداماتی که در طول یک هفته شخص امام جمعه انجام می دهد را در جمعیت و استقبال مردم از نماز جمعه آن هفته خواهد دید و لازمه این کار نیز برنامه ریزی دقیق برای برای حل مشکلات منطقه خود است که آن هم با انرژی و روحیه جهادی قابل دستیابی است.

امام جمعه مهاجران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی نمازهای جمعه، بیان کرد: در دوران کرونا که نماز های جمعه تعطیلی بود باید بگوییم که ائمه جمعه سراسر کشور گل کاشتند و پس ار فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ائمه جمعه توانستند با بسیج کردن مردم در طرح مواسات، صحنه های زیبایی از کمک های مومنانه را رقم بزنند.

وی به تشریح اقدامات ائمه جمعه در استان همدان در دوران کرونا پرداخت و گفت: در استان همدان تحت اشرافیت نماینده ولی فقیه در استان، ستاد مردمی کرونا در تمامی شهرستان ها تشکیل شد.

حجت الاسلام عالمی در کنار برگزاری نمایشکاه‌ها و توجه به فضای مصلی‌ها، رعایت اخلاق مداری و برخورد مناسب با مردم را از عوامل مهم جذب جامعه جوانان به نماز جمعه دانست و عنوان کرد: ائمه جمعه تافته جدا بافته‌ای از مردم نیستند، بلکه از جنس همین مردم هستند و انتصاب آنها به این عنوان به معنای خادمی مردم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha