پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ترتیل خوانی قرآن بانوان

حوزه/ قاری نوجوان قرآن کریم با بیان اینکه انس با قرآن زندگی انسان را نسبت به گذشته دگرگون و متفاوت می‌کند، گفت: پدر و مادرم از همان دوران کودکی برای من قرائت اساتید مختلف قرآن را می‌گذاشتند و پخش صوت دل انگیز قرآن در محیط خانه موجب آشنایی غیر ارادی من با رشته قرائت و مقام‌های مختلف قرآنی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، فاطمه عباسی از قاریان نوجوان قرآن کریم طی گفت‌وگویی با بیان اینکه انس با قرآن کریم زندگی بنده را متفاوت کرده است، گفت: از لحظه‌ای که قرائت قرآن را شروع کردم زندگی‌ام متفاوت شد و ۱۷ سال زندگی‌ام در یک سو و چهار سالی که قرائت و حفظ قرآن را شروع کردم در سوی دیگر قرار داد.

وی افزود: نور قرآن زندگی من را زیباتر کرد و از روزی که با قرآن مأنوس شدم استرس و اضطراب از زندگی من رخت بر بسته و در عوض آرامش در مسیر زندگی من طلوع کرده است.

قاری نوجوان قرآن کریم با تاکید بر اینکه انس با قرآن روحیات و اخلاق آدمی را دگرگون می‌کند، افزود: از زمانی که حفظ قرآن را شروع کردم تلاوت آیات و حفظ آن در من اثر گذاشته و روحیات و اخلاق من در جهت مطلوب تغییر کرده است.

عباسی انس با قرآن را به تمامی افراد به ویژه نوجوانان توصیه کرد و گفت: نوجوانان در پناه قرآن می‌توانند به آرامش دست یابند و آرامش شرط حرکت در مسیر تربیت صحیح را برای انسان فراهم می‌کند.

قاری نوجوان قرآن ادامه داد: چهار سال است که به صورت حرفه‌ای در رشته قرائت فعالیت می‌کنم و در مسابقات استانی حائز رتبه‌های دوم و سوم شده‌ام.

وی اظهار کرد: از یک سال گذشته حفظ قرآن را در مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها زیر نظر کارشناسان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) آغاز کرده‌ام.

قاری نوجوان قرآن همراهی خانواده را مهم‌ترین رمز موفقیت خود دانست و یادآور شد: پدر و مادرم از همان دوران کودکی برای من قرائت اساتید مختلف قرآن را می‌گذاشتند و پخش صوت دل انگیز قرآن در محیط خانه موجب آشنایی غیر ارادی من با رشته قرائت و مقام‌های مختلف قرآنی شد به گونه‌ای که من با شنیدن نغمه دل انگیز قرآن به صورت غیر ارادی مقام‌های مختلف قرآن را یاد گرفتم بنابراین خانواده قرآنی در انس فرزندان با قرآن مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقش را دارند به همین دلیل است که قرآن تربیت دینی فرزندان و آموزش قرآن به فرزندان را از وظایف والدین مؤمن و حقوق فرزندان نسبت به والدین عنوان می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha