شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر کمال اکبری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما گفت: با وجود بکارگیری ترفندهای مختلف رسانه ای جریان ضد مقاومت اسلامی در کشور لبنان، از محبوبیت حزب الله در بین مردم این کشور و دیگر ملت های مقاوم منطقه کاسته نخواهد شد.

دکتر کمال اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تحولات اخیر در کشور لبنان پس از انفجار مهیب در بندر بیروت اظهار داشت: از دیرباز لبنان کشوری بوده که مرکز تلاقی منافع و به تعبیری تعارض منافع بسیاری از قدرت ها بوده و این مساله به ویژه پس از شکست های چند سال اخیر جریان مقابل محور مقاومت در منطقه، شکل و شمایل به خصوصی پیدا کرده است.

وی افزود: به اذعان بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، نه تنها در رابطه با جنگ سی و سه روزه بلکه در بسیاری از تحولات، کانون شکست جبهه ضد مقاومت اسلامی، لبنان بوده و از این رو، کشورهای استکباری و نیز مرتجعین منطقه، عامل بسیاری از این شکست ها را حزب الله می دانند و لذا مترصد فرصتی بودند که به بهانه ای بخواهند بر شکست های خود سرپوش گذاشته و یا با فریب افکار عمومی، آن را به زعم خود به نوعی جبران کنند.

عضو انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم همچنین گفت: به همین خاطر است که می بینیم تنها لحظاتی پس از انفجار رخ داده در بندر بیروت که طبعاً هنوز هیچ کس نمی دانست قضیه از چه قرار است، عناصر رسانه ای جبهه استکبار به تحلیل و قضاوت عجولانه درباره این ماجرا پرداخته و حتی برخلاف ادعای حرفه ای گری خود، مرتکب گاف های بزرگی شدند.

وی افزود: در این قضیه آن ها نشان دادند که متبحرانه عمل نمی کنند و ملت لبنان نیز این مساله را درک کرده و فریب اغواگری رسانه ای آنان را نمی خورد.

اکبری همچنین خاطرنشان کرد: در خصوص تحولات لبنان آنچه مسلم است این که وضعیت حزب الله، یک وضعیت تثبیت شده در بین مردم و ساختار حاکمیتی لبنان است، چه آن که همین حالا نیز اکثریت نمایندگان پارلمان به نوعی طرفدار حزب الله هستند و قاطبه مردم نیز حامی آن می باشند.

وی گفت: به اعتقاد بنده، عملیات ایذایی و دمیدن بر تنور آشوب های خیابانی، نشان دهنده ضعف جریان مقابل حزب الله است و آن ها برای رسیدن به اهداف خود از ترفندهای گوناگون رسانه ای استفاده می کنند و به ویژه از ترفند وارونه نمایی اخبار بهره می برند.

وی افزود: از سوی دیگر آن ها از صنعت مغالطه در بیان خبرها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند تا به موج سواری بر افکار عمومی بپردازند اما باید بدانند که ترفندهای رسانه ای آن ها از محبوبیت حزب الله در بین مردم لبنان و دیگر ملت های مقاوم منطقه نخواهد کاست.

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما با اشاره به این که اکثریت پارلمان لبنان حامی و طرفدار جریان مقاومت اسلامی و حزب الله است، ابراز داشت: خوشبختانه پس از تنش های روزهای اولیه، به تدریج آرامش به لبنان بازگشته و در آینده مشخص خواهد شد چه جریاناتی به دنبال ایجاد اغتشاش و آشوب در این کشور هستند و حال آن که به هیچ وجه خیرخواه مردم نبوده و نیستند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha