شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی

حوزه/ رسالت ما مسلمانان نسبت به عاشورا این است که آن حرارت و عشقی که پیامبر(ص) در مورد عاشورا فرمودند را باید ایجاد کنیم و به همین دلیل تأکید رهبر انقلاب بر باشکوه برگزار شدن محرم البته با رعایت موازین بهداشتی است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری عزاداری ها در ماه محرم، گفت: پیامبر اسلام(ص) در مورد اهمیت برگزاری نسبت به عزای حسینی فرمودند«  اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فی قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرَدُ اَبَداً؛ برای شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود». این سخنی که پیامبر اسلام در قبل از شهادت امام حسین(ع) در عاشورا بیان کردند به ما الهام می دهد که باید مراسم عزاداری سالار شهیدان را با سوز و حرارت برگزار کنیم.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه افزود: باید بدانیم این حدیث ایشان یکی از معجزات نبوت حضرت است، چرا که این حدیث بیانگر سه امر است که از جمله آن خبر دادن غیبی شهادت امام حسین در ۵۰  سال قبل از شهادت و در عین حال خبر از حرارت و عشق شهادت مسلمانان نسبت به امام سوم است، چرا که در طول تاریخ شاهد چنین حرارتی نسبت به امامی نبوده ایم و هر سال که می گذرد معرفت مردم نسبت به مظلومیت این امام بزرگوار بیشتر می شود و این همان حرارت و عشق مردم نسبت به حضرت است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: پیامبر اسلام(ص)، همچنین خبر از ابدیت می دهد بدین معنا که هر حادثه ای که می افتاد در گذر تاریخ از بین می رود و روز روز به روز کم فروغ تر می شود، اما قیام عاشورا این گونه نبوده و روز به روز بر ابدی بودن و توجه مردم به این حادثه افزوده تر می شود و اما رسالت ما مسلمانان نسبت به عاشورا این است که آن حرارت و عشقی که پیامبر در مورد عاشورا فرمودند را باید ایجاد کنیم و به همین دلیل تأکید رهبر انقلاب بر باشکوه برگزار شدن محرم البته با رعایت موازین بهداشتی است.

وی بیان کرد: اما از سویی شاهد این هستیم مراسم عاشورای امسال گرفتار نشر ویروس کرونا شده و دین و اسلام هم بر حفظ جان و سلامتی مؤمنین تأکید دارد، به همین دلیل باید عزاداران نسبت به حفظ جان مؤمنین در برگزاری مجالس توجه کنند و در این مراسم موازین بهداشتی را کامل رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود: هیئتی ها  باید تلاش کنند به دستورالعمل بهداشتی در مورد ویروس کرونا مانند زدن ماسک عزاداران، رعایت فاصله در زمان عزاداری، حضور عزاداران در فضای آزاد برای انجام مراسم عزاداری مانند مدارس آموزش و پرورش، مدارس علمیه و...؛ توجه و آنها را عمل نمایند.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه افزود: هیئات باید نسبت به پخت غذا هم توجه داشته باشند، باید سعی کنند پخت با حضور ناظر بهداشت و غذا را در وسایل یک بار مصرف قرار دهند و توزیع نمایند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: مسئله دیگر که باید همه توجه داشته باشند نصب پرچم عزاداری در سردر منازل، مغازه و نهایتا این که مداحان می توانند با انتخاب متن های بهتر، قوی تر و پر محتواتر به  هر چه بهتر برگزار شدن مراسم عزای سالار شهیدان کمک نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha