جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای تکثیر جمعیت، گفت: خانواده‌ها به دلایل مختلف در حوزه فرهنگی زیر بار فرزند آوری نمی‌روند و این موضوع می‌تواند در طولانی مدت باعث مشکلات جمعیتی و آسیب‌های اجتماعی گوناگونی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی که در فتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، به اهمیت توجه به قرآن کریم و عمل به آموزه‌های قرآنی و دینی تاکید کرد و اظهار داشت: بر اساس مصوبات پیشین شورای فرهنگ عمومی در استان برگزاری دوره‌های قرآنی برای مدیران ضرورت  دارد که امیدواریم این امر در انتخاب مدیران نیز موثر باشد .

وی افزود: یکی از معیارهای مهم برای انتخاب مدیران در حکومت اسلامی میزان آشنایی آنان با قرآن و مفاهیم قرآنی است و در شرایط فعلی نیز باید این مساله مورد توجه جدی قرار بگیرد.

امام جمعه ارومیه با تاکید برا اهتمام بر موضوع فرزند آوری، به اهمیت نگرش فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: مباحث و نگرش فرهنگی در بحث فرزند آوری بسیار مهمتر از مسائل اقتصادی است و خانواده.ها به دلایل مختلف در حوزه فرهنگی زیر بار فرزندآوری نمی‌روند و این موضوع می.تواند در طولانی مدت باعث مشکلات جمعیتی و آسیب‌های اجتماعی گوناگونی شود.

️وی اظهار کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی در استان باید بصورت جدی از سوی دبیرخانه این شورا پیگیری شده و عملکرد دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی به ضرورت فعال سازی شوراهای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها و اجرایی شدن مصوبات در شهرهای استان تاکید کرد و افزود:  اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان در شهرستان‌ها می‌تواند سریعتر به نتیجه برسد، فلذا ضمن بررسی دقیق اولویت‌های فرهنگی در استان و اخذ نظرات شوراهای شهرستانی می‌توان اولویت های فرهنگی استان را در شهرستان ها اجرایی کرد.

وی تاکید کرد: توانمندسازی بخش‌های مختلف و تاکید بر پیوست‌های فرهنگی پروژه‌های استانی نیز باید جزو اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی بوده و دبیرخانه شورا باید به صورت جدی اجرایی شدن پیوست‌های فرهنگی در مجموعه ها و پروژه های استان را بخوبی و بصورت دقیق ارزیابی کند.

در این جلسه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان؛ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ مسئول دفاتر نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه های استان و مسئول ستاد اقامه نماز در استان به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون مسائل فرهنگی و اجتماعی استان پرداختند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha