شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: طلبه ای که برای کسب معارف الهی وارد حوزه علمیه می شود باید بداند که در راه خدا باید جهاد کند و این جهاد همان علم آموزی، تهذیب، تقوا، توکل و... است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی امروز در نشستی با اساتید، معاونان و طلاب مدرسه علیمه کامیاران که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: از مقوله های اعتقاد و عمل، داشتن ایمان است که این ویژگی باعث خاص شدن فرد می شود.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه باید با نیت الهی و خالص در حوزه علمیه حوزه داشته باشیم و علوم دینی را به صورت کامل و جامع فرا بگیریم، افزود: اگر شما طلاب می خواهید که به معنویات به معنای واقعی دین برسید باید سعی کنید که خود را از دام مادیگرایی رها کنید.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه دلبستگی به مادیات مسیر درست را از جلوی دیدگان ما دور می سازد، بیان داشت: تلاش برای کسب رزق و روزی حلال هیچگاه با مباحث معرفتی و اخلاقی منافاتی ندارد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: کسی که به عنوان طلبه در حوزه های علمیه حضور دارد، در مسیر و راه اهل بیت علیهم السلام قرار گرفته است و بی شک دلبستگی به مادیات و مسایل دنیوی در قاموس اهل بیت (ع) محلی از اعراب نداشته و ندارد.

 استاد حوزه علمیه کردستان در پایان ابراز داشت: طلبه ای که برای کسب معارف الهی وارد حوزه علمیه می شود باید بداند که در راه خدا باید جهاد کند و این جهاد همان علم آموزی، تهذیب، تقوا، توکل و... است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha