جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 920476
۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
آیت الله سید محمد جزایری

حوزه/ استاد حوزه علمیه لرستان گفت: ساده زیستی و مردم داری از ویژگی های بارز مرحوم آیت الله سید محمد جزایری بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی روشن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله سیدمحمد جزایری از خانواده ای متدین و انقلابی و از نوادگان آیت الله سید نعمت الله جزایری از بزرگان روحانی و انقلابی بود است، گفت: آن مرحوم هرگز از نام و نشان خانوادگی خود استفاده ای نکرد و در اوج سادگی و قناعت زندگی دنیوی را ادامه داد . 

وی در ادامه با بیان اینکه مردم داری از دیگر ویژگی های بارز آیت الله سید محمد جزایری بود، خاطر نشان کرد: آن عالم وارسته همیشه مشغول تبلیغ دین بود و مردم برای پاسخ سؤالات شرعی خود به خانه ایشان مراجعه می کردند. 

استاد حوزه مهربانی، تواضع و فروتنی و بی علاقه بودن به ظواهر دنیوی را از دیگر ویژگی های بارز اخلاقی آن عالم وارسته برشمرد و ادامه داد:  ایشان سال ها در منزلی ساده و قدیمی زندگی می کرد و بی تکلف به ظواهر دنیا و بسیار قانع بود . 

حجت الاسلام والمسلمین روشن  در پایان تبلیغ و تفسیر قران کریم در ماه مبارک رمضان را از برنامه های تبلیغی مهم مرحوم آیت الله جزایری برشمرد و یادآور شد: آن عالم فقید در شب های ماه مبارک رمضان با سعه صدر به تفسیر قرآن برای روزه داران می پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha