پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مقام معظم رهبری

حوزه/ مقام معظم رهبری پس از ملاحظه گزارش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مرقوم فرمودند: «خداوند به حضرات پاداش نیک دهد. خدمت به طلاب در شمار باارزش‌ترین خدمات مردمی است. هرچه می‌توانند سطح کار را بالاتر ببرند.»

به گزارش خبرگزاری حوزه، به نقل از مرکز خدمات حوزه های علمیه، دکتر رحمان یاسی معاون برنامه ریزی و ارزیابی مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه سازمان‌های مختلف در بازه‌های زمانی متفاوت، گزارش‌های عملکرد خود را به مراجع بالادستی ارائه می‌کنند، گفت: مرکز خدمات از این جهت که سازمانی زیر مجموعه دفتر مقام معظم رهبری است در بازه‌های زمانی مختلف گزارش‌هایی را در خصوص پیشرفت کارها، روند امور و بهبود فعالیت‌ها و احیاناً نواقص و کاستی‌ها و مشکلات و موانع به دفتر و محضر مقام معظم رهبری تقدیم می‌کند.
وی بیان کرد: اخیراً گزارشی را محضر مقام عظمای ولایت ارسال کردیم که به صورت مختصر در برگیرنده رویکردها، برنامه‌ها و فعالیت‌های اساسی مرکز خدمات در سالیان اخیر بود.
معاون برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز خدمات تصریح کرد: در بخش اول این گزارش به صورت مختصر رویکردهای اساسی مرکز خدمات تبیین شد و در واقع راهبردهای اصلی و کلان مرکز جهت نیل به اهداف تشریح گردید.
وی گفت: سرفصل اصلی این گزارش درباره هدفمندی خدمات بود که به عنوان شاه بیت و رویکرد اساسی مرکز خدمات در سالیان اخیر دنبال شده است و البته در کنار این رویکرد کلان و اساسی، رویکردهای دیگری نیز در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی دنبال شده است مانند تلاش برای عدالت محوری در خدمات، ارائه خدمات عاطفی و احساسی در کنار خدمات مادی و معیشتی، حمایت ویژه از جامعه نخبگانی و توجه به خانواده‌های طلاب که در این گزارش به آنها پرداخته شده است.
دکتر یاسی افزود: بحمدالله در سالیان اخیر خدمات جاری مرکز به صورت کمی و کیفی رشد قابل توجهی پیدا کرده است و در گزارشی که به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شد علاوه بر رویکردهای اصلی مرکز، این خدمات به اختصار تبیین شده بودند.
وی گفت: مرکز خدمات در عرصه معیشت علاوه بر ارائه بن‌های هدفمند، فعالیت‌هایی را برای توانمندسازی معیشتی خانواده‌ها آغاز کرده است که از جمله این خدمات می‌توان به برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی شغلی و برگزاری نمایشگاه‌های محصولات خانواده‌ها اشاره کرد و همچنین در عرصه بهداشت و سلامت خدماتی مانند سنجش سلامت، کارگاه‌های آموزشی ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت و ... ارائه می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز خدمات بیان کرد: از خدمات فرهنگی مرکز ویژه خانواده‌ها می‌توان به برگزاری همایش تلبس، اردوهای خانوادگی، مسابقات کتابخوانی، امور ورزشی و تفریحی و ... اشاره کرد.
وی ادامه داد: در عرصه مسکن نیز با همه گرفتاری‌ها و سختی‌هایی که در سالیان اخیر در این عرصه اتفاق افتاده الحمدلله نزدیک به ۵ هزار واحد مسکونی در ۶ سال اخیر به جامعه هدف تحویل داده شده است و این به جز وام‌های قرض‌الحسنه‌ای است که در عرصه ودیعه مسکن به متقاضیان اعطا شده است.
دکتر یاسی گفت: در امور اقامتی نیز اتفاقات مبارکی در مرکز روی داده است، به ویژه در شهر مقدس مشهد سعی شده است یک امکان حداقلی برای اقامت طلاب و خانواده‌هایشان که جهت زیارت و سیاحت به این شهر مقدس سفر می‌کنند فراهم شود.
معاون برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز خدمات عنوان کرد: بحمدالله اخیراً پاسخی را از مجموعه دفتر مقام معظم رهبری دریافت کردیم که مقام معظم رهبری در مرقومه‌ای از فعالیت‌های مرکز خدمات قدردانی کرده‌اند.
وی گفت: مقام معظم رهبری پس از ملاحظه گزارش مرکز خدمات مرقوم فرمودند:
«خداوند به حضرات پاداش نیک دهد. خدمت به طلاب در شمار باارزش‌ترین خدمات مردمی است. هرچه می‌توانند سطح کار را بالاتر ببرند
وی بیان کرد: الحمدلله این پیام مقام معظم رهبری و دعای خیر ایشان و تأکید بر ارزشمندی خدمات به طلاب و روحانیون بسیار برای ما انگیزه‌بخش و الهام‌بخش است علی‌الخصوص در فراز انتهایی که اشاره داشتند به بالاترین سطح کار خدمت‌رسانی کنید که یک مسیر و افق جدیدی پیش روی مرکز خدمات باز می‌کند.
دکتر یاسی گفت: همکاران مجموعه مرکز خدمات این فرمایش امام خامنه ای را نصب العین قرار می‌دهند تا بتوانیم در کنار پیشرفت‌های مهمی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده به همین سطح از خدمات قانع نشویم و سطح خدمات را بالا و بالاتر ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضا IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    ان شاء الله که هنگام ارائه خدمات، حقائق را بازگو کنن و کار های فایده دار و بی منت انجام گیرد نه کار با منت مثل یک مشت بن که منتش بیشتر از فایده اش
  • امیر IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    آقایون حتما توجه به معنی کلمه خدمت دارند، هیچ اشاره ای به تحقیر و منت نداره، کاری که متاسفانه در کمک بلاعوض در لوازم ضروری منزل، بیستری های خاص، حتی اخاذی از غرفه داران در برپایی نمایشگاه محصولات طلاب در مرکز خدمات پردیسان، به چشم دیدم البته ۲مورد اول به خاطر اشتباه در نحوه تحقیق بود
  • علی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    به طور حتم رهبری عادل و فرزانه به گزارش های یک طرفه برخی از مدیران ... مرکز خدمات اکتفا نمیکنند و به طور نامحسوس در مورد این مرکز با بودجه های هزار میلیارد تومانی تحقیق و تفحص کامل انجام میدهند. مخصوصا در مورد پروژه های مسکونی از جمله پروژه ۱۵ خرداد اساتید قم، ممتازین قم، سیروس تهران و ... که چه بازی های رندانه ای بر سر اعضای آنها درآوردند.