جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نبیه بری رئیس پارلمان لبنان

حوزه/ نبیه برّی با بیان اینکه بزرگترین خیانتی که علیه مبانی انجام گرفت، خیانت به مسئله فلسطین و قدس بود، گفت: مسئله فلسطین معیار تشخیص گرایش به موضع درست است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نبیه برّی رئیس مجلس نماینده لبنان با بیان اینکه بزرگترین خیانتی که علیه مبانی انجام گرفت، خیانت به مسئله فلسطین و قدس بود، گفت: مسئله فلسطین معیار تشخیص گرایش به موضع درست است و فلسطین و قدس قطعه ای از زمین نیست، بلکه قطعه ای از آسمان است.

وی اشاره کرد: هنگامی که اعراب چگونگی پیمودن راه به سوی فلسطین را فراموش کردند، پراکندگی و از هم گسستگی برای اعراب به وجود آمد. زمانی که حکام برای خود ضروریاتی قائل هستند، ملت ها اولویت هایی دارند که نباید تغییر کند و آن اولویت فلسطین است.

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه لبنان در اقیانوسی متلاطم از پیامد های خطرناک به اندازه مساحت منطقه از عراق، سوریه و یمن قرار دارد و این کشور ها همچنان در دایره خطر تجزیه قرار دارد، لذا باید در مقابل این خطر صبر کرد و تسلیم نشد گفت: لبنان در میان کشور های عربی بیشترین ضرر را از صلح با رژیم اسرائیل متحمل می شود.

نبیه برّی در خصوص ترسیم مرز های آبی و دریایی میان لبنان، فلسطین و رژیم اشغالگر گفت: این یک اقدام ضروری است، امّا کافی نیست. باید در اسرع وقت تشکیل دولت انجام گیرد. دولت این توانایی را دارد که کشور ها را از بحران ها نجات دهد.

وی درباره موضع دولت بر تمسک به ابتکار عمل فرانسه تأکید کرد و افزود: اکنون چالش اساسی، رسیدن به توافق بر سر اسم رئیس دولت است و سایر امور به آسانی قابل توافق می باشد.

رئیس مجلس لبنان در رابطه با خطر بیدار شدن تروریسم بیان داشت: داعش هنوز در سوریه، عراق و حتی در لبنان به پایان نرسیده است.

برّی در خصوص عراق تأکید کرد: آیت الله سیستانی ضامن و حامی وحدت عراق است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha