جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بازدید از برخی از کتابخانه ها و کتاب فروشی‌های تبریز، گفت: کتاب‌های مطالعه شده و اضافی را مردم در اختیار کتابخانه قرار دهند تا دیگران هم از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در بازدید از برخی کتابخانه ها و کتاب فروشی های تبریز، اظهار داشت: کتاب های مطالعه شده و اضافی را مردم در اختیار کتابخانه قرار دهند تا دیگران هم از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کتاب بزرگترین عامل صیانت و نگهداری از اندیشه ها و علم دانشمندان است، گفت: هر چند امروزه امکانات دیجیتالی در کتابخانه ها و جامعه فراهم شده است و کتاب ها از این طریق ارائه می شود، اما هیچ چیزی جای کتاب را نمی گیرد.

امام جمعه تبریز با یادآوری اینکه علم با تمام ارزش های ذاتی که دارد اگر انتقال نیابد و محبوس بماند کوچک‌ترین ارزشی نخواهد داشت، ادامه داد: کتاب و نگارش آن از مسائل مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا با ترویج علوم و اندیشه های گذشتگان رشد فکری و علمی جامعه را شاهد باشیم.

وی با اشاره به سابقه فرهنگی شهر تبریز و وجود کتابخانه های مثل کتابخانه ملی تبریز، کتابخانه مصلی حضرت امام، کتابخانه حضرت ولی عصر(عج)، کتابخانه جعفریه مدرسه طالبیه، تربیت و کتابخانه های دیگر، گفت: به همت نهاد کتابخانه های عمومی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی شهرداری تبریز کتابخانه های خوبی ایجاد شده است اما باید فرهنگ مراجعه و مطالعه در این نهادها بیش از پیش نهادینه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه کتابخوانی و مطالعه یکی از اصلی ترین شاخص های رشد فرهنگ عمومی هر جامعه است، ادامه داد: فرهنگی ترین ملت ها با شاخص سرانه مطالعه روزانه، چاپ، نشر، شمارگان فراوان کتاب اندازه گیری میشود از این جهت باید به کتاب توجه بیشتری بدهیم و مردم کتاب هایی که در منزل دارند و مطالعه کرده اند و اضافه هست به کتابخانه ها اهداء کنند، تا دیگران هم از کتاب های شما استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه کتاب های اضافی در منازل می تواند کمبود کتاب در کتابخانه ها را حل کند، گفت: برخی ها وصیت می کنند بعد از فوتشان کتاب های خود را در اختیار دیگران قرار دهند و به کتابخانه ها هدیه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha