شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
موسوی حسب

حوزه/ پژوهشگر فرهنگی و کارشناس رسانه تصریح کرد: با وجود کاهش آمار تلفات کرونا در دو هفته اخیر، برای مقابله با شیوع این ویروس منحوس، همچنان نیازمند تلاش در جهت اقناع افکار عمومی هستیم.

حجت الاسلام سید محمود موسوی حسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با ابراز خرسندی از این که بنا بر آمار وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، به لطف الهی و در سایه همکاری مردم در دو هفته اخیر، آمار تلفات کرونایی در کشور کاهش محسوسی داشته است، اظهار داشت: در صورت تداوم همراهی و همکاری مردم و اصناف و دیگر گروه های اجتماعی به حول و قوه الهی در آینده ای نه چندان دور خواهیم توانست بر این ویروس منحوس به طور کامل غلبه کنیم.

وی افزود: آن چه به نظر بنده می رسد این که نباید شرایط به گونه ای باشد که تنها زمانی که آمار مبتلایان و فوتی های کرونا افزایش پیدا می کند، نسبت به موضوع حساس شده و مراعات کنیم و پس از آن مجدداً نسبت به همه چیز بی تفاوت باشیم بلکه حتی پس از فروکش کردن شرایط حاد نیز باید مراقبت ها وجود داشته باشد.

کارشناس مسایل فرهنگی همچنین بر لزوم تلاش مستمر در جهت اقناع افکار عمومی تأکید کرد و گفت: در این باره همچنان نیاز به فرهنگ سازی و بهره گیری درست و به موقع از سواد رسانه ای داریم تا با استفاده از ابزارهای هنری و رسانه ای، هشدارها به صورت مکرر در معرض دید عمومی قرار بگیرند و به طور مداوم تلنگرهای لازم به جامعه زده شود.

وی ابراز داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری چندی پیش نیز فرمودند، ما در شرایط کنونی بیش از هر چیز دیگری، نیاز به اقناع سازی افکار عمومی داریم که نقش رسانه در این مورد بسیار مهم و اثرگذار است.

حجت الاسلام موسوی حسب همچنین افزود: در سایه استفاده از فنون و روش های اقناع افکار عمومی، چه در رفتارهای فردی و اجتماعی و چه با هدف بکارگیری آن ها در تولید محتوای رسانه‌ای، می توان به کاهش آمار تلفات و نیز مبتلایان کرونا در آینده اُمیدوار بود تا ان‌شاءالله تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آتی بتوانیم در همه جای کشور به وضعیت سفید دست پیدا کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha