شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با هیئت امنا مدرسه علمیه الزهرا(س) مهریز

حوزه/ رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) شهرستان مهریز در جلسه ای با مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، خواستار راه اندازی سطح ۳ در این مدرسه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیّه خواهران استان یزد، در سفر به شهرستان مهریز با مسئولان  مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها)  دیدار  و از حمایت های حجت الاسلام و المسلمین محی الدینی، امام جمعه و سایر اعضای هیئت امنای مدرسه، تشکر و قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی با تأکید بر سیاست مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران مبنی بر بهبود وضعیت هیئت امناء مدارس علمیه خواهران، اظهار داشت: شهرستان مهریز، افراد متدین و خیّر بسیاری دارد و با دعوت از این افراد برای تکمیل اعضای هیئت امناء می شود مدرسه را در همه ابعاد فرهنگی، مالی، پژوهشی وآموزشی بهتر اداره کرد، و لذا ایجاد کارگروه هایی در هیئت امناء برای  سپردن امورات و پیگری جهت انجام دادن مصوبات، از راهکارهایی است که به فعال بودن هیئت امنا و اداره امور مدرسه کمک شایانی خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: ایجاد منابع پایدار برای حوزه های علمیه از مواردی است که باید هیئت امناء به صورت جدّی پیگیر آن باشند تا با رفع مشکلات مالی مدارس ، بتوان تمام دغدغه حوزه را به سوی مسایل فرهنگی ، اجتماعی و آموزشی جامعه سوق داد .

 وی ادامه داد: حوزه های علمیه باید دغدغه رفع نیازهای فرهنگی و اعتقادی جامعه را داشته باشند  و لذا مدیر ،کادر و طلاب مدرسه نیز باید با تلاش و انگیزه بیشتر به نیازمندی های جامعه توجه  و در این امر به صورت جهادی عمل نمایند و با ارائه راهکارها جهت رفع مشکلات تلاش کنند که این امر باعث خواهد شد حوزه خواهران در بین احاد مردم بیشتر معرفی شود.یکی از راهکارهای شناسایی نیاز های جامعه در ابعاد مختلف، تحقیق و پژوهش است که باید حوزه به این مقوله نیزتوجه بیشتری نماید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در ادامه با اشاره به پتانسیل خوب شهرستان مهریز برای تشکیل تک رشته سطح سه، افزود: با توجه به اینکه عده ای از طلاب سطح دو مهریز فارغ التحصیل شده اند هیئت امناء می توانند با فراهم آوردن امکانات اولیه و در صورت معرفی اساتید مجرب و وجود طلاب متقاضی ، درخواست تک رشته در سطح سه (کارشناسی ارشد) در شهرستان مهریز را پیگیری نمایند و مدیریت استان در صورت فراهم آوردن شرایط توسط هیئت امناء و درخواست ایشان همکاری لازم را خواهد داشت.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین محی الدینی، امام جمعه و رئیس هیئت امناء مدرسه ضمن تشکر وخیر مقدم، قول همکاری و مساعدت تا تحقق راهکارهای ارائه شده جهت بهبود و ارتقاء وضعیت مدرسه تا سطح قابل قبول را داد. و اظهار امیدواری کرد مقدمات راه اندازی سطح سه در شهرستان مهریز فراهم شود.

در پایان این بازدید  مدیر و معاونان به ارائه نظرات و پیشنهادات  خود پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha