جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در یادداشتی به بیان گوشه ای از ریزش‌ها و رویش‌هایی از تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی، مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در یادداشتی به بیان گوشه ای از ریزش‌ها و رویش‌هایی از تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی پرداخته است.  

تاریخ اسلام مشحون از ریزش‌ها و رویش‌هایی است که عبرتی برای آیندگان و جویندگان نسل‌های بعدی و زمانه و ادوار آتی است. چه شخصیت‌های بزرگی که روزگارانی در صف مسلمانان صف‌شکنی کردند و طلایه‌دار اوصاف نیک از مؤسسین و بنیان‌گذاران دین شدند، اما چندی نگذشت که در کوران حوادث و وقایع به تدریج راه گم کردند، تا جایی که چراغ پرفروغ هدایت نیز نتوانست برایشان راهی به رهایی گشاید و اینان در صف دشمنان قسم خورده با تأویل و تحلیل بد راهه، بی‌راهه را برگزیدند و تیغ مسموم و نفس‌گیر آنان بر پیکر اسلام عزیز در میانه زورقی از اختلاط حق و باطل فرود آمد و جان دل‌دادگان واقعی را جریحه‌دار و در صف دشمنان هورای شادی برافروخت.

حکمیت کور

در روزگار علی(ع) در کوران حکمیت کور و با همدستی ابلیسه های قدرت‌ پرست و عمله‌های جهل ساده‌اندیش چه سرنوشت سیاهی را رقم نزد، مؤمنان بسط اندیش  پیشانی آخته که در سایه وجهه کسب‌ شده از اسلام در دام تحلیل نابکاران تاریخ باز گیر افتاده و با وجهه مصلحت و عافیت یا افراط و عقیده آتشین از قلم و حکم خویش شمشیری آخته بر علیه اسلام و امام مسلمین کشیدند.

رمز بصیرت

تاریخ مملو از دردهایی است که فقط با رمز بصیرت می‌توان به کالبد شکافی آن پرداخت، چون رویا رویی حق و باطل هر روز تکرار می شوند و ما به ناچار یا باید در مسیر حق با قلت و زحمت گام برداریم و یا در جبهه پر زرق و برق باطل، با توجیه و تأویل چنگ بر چهره اسلام عزیز برکشیم و عجیب‌تر آنکه باطل پرستان با وارونه نمایی حقایق پوستین خوش ‌رنگی از مشروعیت بر تن می‌کنند و در جبهه شیطان به اغفال قلب‌های ساده می‌پردازند.

باز با قلبی اندوه ‌بار و نگاهی پر از حیرت و حسرت رفاقت « بن شدادها » را می‌بینیم که روزگاری نه چندان دور در خیمه امام مؤمنین در صف  سرآمدان بودند و چند صباحی آن‌سوتر در کنار قاتلان حسین بن علی(ع) در همهمه سپاه کفر شادی کنان بر گذشته پرافتخار خود مهر ابطال و نکبت زدند و در دادگاه تاریخ هر روز و هر ساعت محکوم به نیستی و پستی شدند.

خورشید انقلاب

انقلاب اسلامی تداوم تاریخی اسلام ناب محمدی(ص) است و سرنوشتش نیز محتوم به همان دوران و گویا کاملاً مشابه همان زمان با اشخاصی متفاوت است که  شخصیت‌هایش دوباره تکرار شده و می شوند. در زمانه امام امت نیز اغواگرانی نیرنگ باز پنجه بر چهره آفتاب کشیدند، ولی خورشید انقلاب  پرفروغ‌تر از همیشه با یاری مستضعفان و ستمدیدگان که بر خلاف خواص آغشته به زر، با هیچ فریبی تحریک نشدند و ابوذر وار با  احساساتی آمیخته به صداقت و شجاعت پشت امامشان ماندند، راه تکامل خود را پیش گرفت.

ساده‌اندیشی

چندی نگذشت فتنه، فقیه نام‌آشنا که در دوران انقلاب در صف مجاهدان بود آغاز شد و دردی بزرگ و جان‌کاه بر ستون انقلاب پدید آورد و دوستداران انقلاب را در حیرت فرو برد آری! اینبار از متن اردوگاه خودی و در کانون انقلاب به خاطر ساده‌اندیشی و خود بزرگ ‌بینی صف انقلاب شکاف برداشت، اما باز این امام و امت بودند که  اسلام ناب را مصمم  از میانه غوغا و فتنه عبور دادند و گام‌هایی بلند برای اعتلای اسلام و ایران برداشتند.

در روزگار خلف صالح ایشان، اما این حوادث و وقایع رنگ و بوی دیگری گرفت گویی مظلومیت امیر مؤمنان(ع) در اوج شجاعت دوباره تکرار می شود. همان مردی که پشت استکبار را بر زمین زده و در اردوی پرحجم دشمن عباس وار، تونل وحشت راه انداخته است در جبهه خودی به خاطر جهالت اندیشه، بساطت فکر و خود خواهی و گمراهی دوستان ضربات زخم آلود می‌خورد و دم بر نمی‌آورد.

چه زمانه تلخی و چه درد جانکاهی ست، امام مؤمنین(ع) که پرچم عدالت و انتقام از مستکبران تاریخ را برافراشته و مرزهای کفر را درهم نوردیده و شمیم اسلام ناب را تا سرحدات اروپا و آفریقا با طعم عدالت و حقانیت منتشر کرده است، باید در جبهه دوستانش مورد بی‌مهری و اژدهایی و کژتابی قرار گیرد.

سیاست‌ بازی سیاست ورزان

انقلاب اسلامی ما زمانی با سیاست‌ بازی سیاست ورزان و زمانی با قلم فقیه در دام خویشان افتاده و روزگاری با ساده اندیشی عارف پیشگان کم معرفت و موجهان تهی از اندیشه که فرق حکمرانی حکومت‌داری و تفکیک قوا را نمی‌دانند، گرفتار فتنه شد.

جمله اینان بر طبل احساسات شخصی افروخته و در دام دوستان و خویشان خود پرست گرفتار آمده‌اند و زبان به ناراستی و کذب می‌را نند و با حربه مرید سازی و مراد بازی اراده آدمیان صاف دل را آمیخته به هوس زهرآلود می‌کنند و در جامعه سم می پرا کنند.

این نیز بگذرد! ما دوران سخت‌تر از این هم دیده‌ایم اینان که امروز زبان به یاوه می‌کشند در برابر اسلاف هم مسلک شان نه مقامی دارند و نه موقعیتی، اینان نه  تاریخ‌ ساز بودند و نه حماسه ‌ساز، اینان سر در توبره عرفان بی اندیشگی در انزوا فقط در برابر تحلیل دیگران وا دادگی آموختند و بساط واژه پراکنی خالی از متانت و ادب را پهن کرده‌اند.

مردمان کژ اندیش بطلان پیشه

انقلاب اما با علمداری امام خامنه‌ای(مدظله العالی) پرفروغ‌ تر از همیشه می‌گذرد، دوستان نیز بدانند و تلخ‌کامی نکنند این روزگار نیز بگذرد و غبار از جبهه باطل  بر ‌افتد و آنگاه رسوایی نصیب آنانی می شود که مفهوم « شهید و شهادت » را پس از سال‌ها ادعای عرفان ورزی نمی‌فهمند، هنوز فرق دادگاه و قاضی و محکمه و فرایند عادلانه دادرسی را نمی‌فهمند و صد دریغا که هیچ درکی از دشمن و نیرنگ‌هایش که امروز عریان‌تر از همیشه هر کودکی را به فکر وا می‌دارد، ندارند. راستی تاریخ چگونه این مردمان کژ اندیش بطلان پیشه را قضاوت خواهد کرد.

ای امام ما! بدان و آگاه باش که در مسیر حقیقت تا آخرین لحظه در کنارت خواهیم ماند و اگر روزگاری زوزه دشمنان با واژه پراکنی دوستان دشمن شاد کن هم‌آوا شد ما بر حقانیت تو و راهت بیشتر از همیشه ایمان داریم.

 

صادق ایرانی

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha