پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 937368
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱
چشمه های ناب

حوزه/ چشمه‌های ناب اثر حجت‌الاسلام محمدجواد رودگر به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اصالت در عرفان، از آن عرفان عملی است نه عرفان نظری یا علم عرفان عملی، اساساً آنگاه که از عرفان و عارف سخن به میان می‌آید، مقصود حقایق وجودی و ویژگی‌های الهی – توحیدی متجلی در کلام و کردار، قول و فعل و همه حرکات و سکنات عارف است که آنرا با مجاهدت مستمر در راه خدا و اخلاص و عمل صالح تحصیل کرد. سالکی که در بستر سلوک، مرحله به مرحله و منزل به منزل سیر کرده و تجربیات سالکانه را در نهایت به تجربه عرفانی و عارفانه تبدیل کرده و خدایی شده است‌.

آنچه در نوشتار حاضر نیز ملاحظه می‌کنید، بعد از مباحث مقدماتی مفهوم شناختی و تاریخی مختصر، بحث از اهمیت و نقش معرفت به خدا در سیر و سلوک و سپس مختصات و شرایط سیر و سلوک اهل بیتی است تا روشن شود که مقدمات و الزامات سالک و عارف شدن چیست و باید و نبایدهای سلوکی چیست؟ در واقع مباحثی در زمینه باید و نبایدهای سلوک توحیدی – ولایی شریعت‌گرایانه که در عین حال عقل‌گرا و جامعه محور عرضه شد تا زمینه برای برخی دستورالعمل‌های سلوکی و سازنده فراهم شود و روش عبدالله شدن و عندالله گشتن مقدمه نیل به شهود قلبی وجه خدای سبحان و متصف به اوصاف الهی و مظهر اسماءی حسنای خدای تبارک و تعالی شدن نیز در لابلای مباحث تعلیم داده شود.

چشمه‌های ناب اثر حجت‌الاسلام محمدجواد رودگر در ۱۱۶ صفحه، قطع رقعی و قیمت ۱۹,۰۰۰ تومان توسط کانون اندیشه جوان روانه بازار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha