شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 937687
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
زهرائیه نجف آباد

حوزه/ مدرسه علمیه خواهران زهرائیه نجف آباد اقدام به برگزاری هم اندیشی مادران بانوان طلبه کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم اشرف رضایی مشاور و استاد مدرسه‌ علمیه خواهران زهرائیه نجف آباد در جمع مادران بانوان طلبه، به ارزش های مادران اشاره کرد و گفت: مادران باید همیشه از حال فرزندان خود آگاه باشند و بدانند که در هر شرایطی در چه وضعیتی قرار دارد و این موضوع به سن و سال فرزند بستگی ندارد و در هر سن و موقعیتی، مادر همراه فرزندش است.

وی افزود: مادران وظیفه دارند در هر شرایطی حتی سخت ترین شرایط از نظر سلامتی و اقتصادی، جویای احوال فرزند باشد و به عنوان قوی ترین حامی، پشت و پناه فرزند خود باشد چون فرزندان سرمایه های وجودی انسان محسوب می شوند.

رضایی از فرزندان صالح به عنوان باقیات و صالحات پدران و مادران نام برد و گفت: فرزندی که دامن پاکی دارد و نفس کشیدن او از روی تقوا است و در محیط سالم قدم می گذارد و برای دین اسلام مفید است و در فضای امروزی که بچه ها غرق در فضای مجازی شده اند، او بتواند خود را از شبهات حفظ کند بهترین باقیات و صالحات محسوب می شوند.

استاد حوزه خواهران به جابجایی ارزش ها در دوره آخرالزمان اشاره کرد و گفت: ارزش ها در آخرالزمان جای خود را به بی ارزش ها می دهند و بی ارزش ها، ارزشمند می شوند. در چنین شرایطی که حوزه و طلبگی ارزش محسوب نمی شود و حجاب و عفاف به بازی گرفته می شود؛ باید شکرگزار خدا بود که دخترانی داریم که در این مسیر قدم گذاشته اند.

وی به سیره حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها زندگی خود را وقف فقط دنیا نکرده بودند، عبادت هایش، فرزندداری هایش، همسرداری اش همه به جا بود، ولی از بحث تعلیم و تربیت هم غافل نبود؛ ایشان از مراجع زمان خودشان بودند و پاسخ گوی بسیاری از مسائل زنان و حتی مردان آن زمان بودند.

مشاور مدرسه علمیه زهرائیه به لزوم کمک های مادی و معنوی خانواده ها برای موفقیت طلاب اشاره کرد و گفت: دختران ما در این مسیری که انتخاب کرده اند نیاز به کمک دارند؛ بزرگترین حمایتی که یک مادر می تواند برای دختر خود انجام دهد تا دخترش به تحصیل بپردازد و زمان کافی برای مطالعه داشته باشد، نگهداری از فرزندان ایشان است.

وی به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: گاهی مشکلات اقتصادی مانع تحصیل می شوند که پدران و مادران می توانند غیرمستقیم و به روش های گوناگون این فشار را از روی زندگی فرزندانشان کم کنند تا هم آسیبی به استقلال زندگی ایشان وارد نشود و هم با کم شدن فشارها فرزندانشان به تحصیل بپردازند.

استاد حوزه خواهران افزود: پدر و مادر به عنوان بزرگترین حامی انسان، تنها کسانی هستند که می توانند مشکلات در پیش روی فرزندان را کاهش دهند تا او هم در راهی که قدم گذاشته است استوارتر بماند و با خیالی آسوده درس بخواند و در آینده خودش به عنوان بزرگترین حامی فرزندانش باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha