جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ جلسه هم اندیشی اساتید دروس خارج با موضوع بررسی شبهات ولایت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گفت: حربه مظلومیت، قوی ترین حربه در عالم است، برخوردهای فیزیکی با افرادی که شبهه وارد می کنند، بدترین شکل ممکن است، چرا که باعث بزرگتر کردن آنها می شود، باید با روش علمی و بیان دلایل به مقابله با این افراد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی قزوینی، روز یک شنبه در جلسه هم اندیشی اساتید دروس خارج با موضوع «بررسی شبهات ولایت» که در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، ضمن تسلیت  شهادت حضرت زهرا(س) و تاکید بر اینکه حضرت بدون شک، شهید راه ولایت بود، اظهار کرد: با توجه به حساسیتی که علما و اساتید حوزه علمیه اصفهان در رابطه با معدود افراد شبهه آفرین در اصفهان پیرامون مواضع و مطالب آنها داشتند، ماه مبارک رمضان گذشته مطالب این قبیل افراد را مطالعه کردم و شاهد بودم مواضع و نقدهای بیان شده در جزوات این افراد شبهه آفرین داخلی، همان حرف های وهابیت فقط با قالب شیعی است.

وی بیان کرد: مهمترین نکته ای که در مناظرات علمی با این فرد شبهه آفرین در اصفهان برای همه مشخص شد، این بود که اغلب روایات این فرد مستدل و مستند نیست و بر پایه حدس و گمان نگاشته و بیان شده است.

مدیر موسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) تصریح کرد: ما تقریبا بیش از چهل روایت داریم که در زمینه غدیر واژه نصب برای حضرت امیرالمومنین بکار رفته و این درحالی است که این فرد شبهه آفرین این واژه (نصب) را زیر سوال می برد و غدیر خم را صرفا معرفی حضرت امیر(ع) تلقی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در ادامه به بیان دلایل روایی پیرامون رد ادعاها و شبهاتی پرداخت که معدود افراد شبهه آفرین نسبت به نصب حضرت امیر المومنین(ع) در غدیر خم، در اصفهان و کشور ایراد وارد می کنند.

استاد حوزه بیان کرد: هدف غایی از بیان مطالب خلاف واقع و بدون دلیل چون زیر سوال بردن نصب حضرت امیر المومنین(ع) در غدیر خم  توسط افرادی که شبهه وارد می کنند، در حقیقت زیر سوال بردن ولایت فقیه و نصب ولی فقیه است.

وی ابراز کرد: شبهه دیگری که معدود افراد شبهه آفرین در اصفهان و کشور وارد می کنند، شبهه بی اساس در ذکر اسامی ائمه توسط رسول اکرم(ص) است، که پاسخ این بوده که بیش از ۲۰۰ روایت صحیح در این زمینه در کتابهای ما آمده است، مبنی بر اینکه همه امامان، اسم امام بعد از خود را می دانسته و به مردم بیان کرده اند و جای هیچگونه ابهامی برای مردم نگذاشتند.

مدیر موسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) عنوان کرد: همچنین تاکید برخی از شبهه آفرینان که برای اسامی ائمه(ع) شبهه وارد می کنند، همان شبهه ای است که زیدی ها برای امامت اسماعیلی پیش از این آورده اند و پاسخ قاطع به این شبهه، روایت متعددی از امام صادق(ع) در رابطه با امامت موسی کاظم(ع) است و این در حالی است که حتی یک روایت صحیح در رابطه با صلاحیت اسماعیلیه نداریم.

وی بیان کرد: من با بررسی دقیق رجال و اسناد روایی بیان می کنم که پس از حضرت امیر المومنین(ع) برای هیچ امامی به اندازه امام کاظم(ع) این مقدار سند صحیح برای امامت آن بزرگوار نداریم و بدون شک این مقدار توجه به امامت امام کاظم(ع) نشان از انبوه و هجمه شدید علیه امامت این امام بزرگوار و ادعاهای اسماعیلیه است.          

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی اذعان کرد: حربه مظلومیت، قوی ترین حربه در عالم است، برخوردهای فیزیکی با افرادی که شبهه وارد می کنند بدترین شکل ممکن است، چرا که باعث بزرگتر کردن آنها می شود، باید با روش علمی و بیان دلایل به مقابله با این افراد  پرداخت.

وی افزود: توصیه رهبر معظم انقلاب هم در رابطه با افرادی که وارد کننده شبهه به دین و شیعه هستند، عدم برخورد فیزیکی با این افراد است، چرا که باعث بُت شدن این افراد می شود.

مدیر موسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) خاطرنشان کرد: جسارت به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) و قداست زدایی از ارزش ها، حربه های افراد شبهه آفرین علیه شیعه است، بیان شبهاتی چون اینکه توسل به امامان شرک است گفته های مکرر این افراد شبهه آفرین است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی خاطرنشان کرد: من به همه دوستان توصیه می کنم که افزون بر مدارک حوزوی برای مقابله با افراد شبهه آفرین، حتما یک مدرک دانشگاهی داشته باشید؛ امروز برای جوانان باید با زبان آنها حرف زد، چه بسا این مدرک دانشگاهی دهان بسیاری از افراد را برای پاسخ دهی ببندد.

وی ادامه داد: امروز اساتید حوزوی به جای یاد گرفتن فقط شبهات خاص، باید روش پاسخ به شبهات را فرا بگیرند، بنابراین مراکز حوزوی نسبت به امر تربیت و پرورش شاگرد برای پاسخ به شبهات علیه شیعه اقدام جدی و فوری کنند.

مدیر موسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) یادآور شد: امروز بحث یک فرد و محکوم کردن یک فرد ایجاد کننده شبهه مطرح نیست، بلکه بحث مقابله با یک تفکر غلط و گمراه کننده مورد تاکید است.

وی در پایان جلسه به بیان و معرفی برخی از کتاب مورد نیاز برای پاسخ دهی به شبهات برای اساتید پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha