جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد

حوزه/ امروز اگر جمع‌آوری و توزیع زکات به‌ خوبی انجام شود، هیچ فقیری در کشورمان نخواهد بود و نیاز مستمندان برطرف می‌شود که در این زمینه نیازمند همت و تلاش هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در اسلام گفتند: اهل‌بیت (ع) فرمودند اگر زکات جمع‌آوری شود، یک فقیر روی زمین پیدا نخواهید کرد و حقیقتاً امروز اگر جمع‌آوری و توزیع زکات به‌ خوبی انجام شود، هیچ فقیری در کشورمان نخواهد بود و نیاز مستمندان برطرف می‌شود که در این زمینه نیازمند همت و تلاش هستیم.

ایشان افزودند: از سلمان سوال شد که چگونه به این مقام رسیدی که از اهل بیت محسوب می‌شوی، سلمان گفت به این مقام نرسیدم مگر اینکه حق هرکسی را ادا کردم و بنابراین ادا کردن حق موضوع بسیار مهمی است.

معظم له با اشاره به فعالیت‌های سابق خود در امر زکات بیان کردند: زمانی بنده متصدی جمع‌آوری زکات شدم و جلساتی برگزار و مردم حضور پیدا کردند و با استدلال گفتم که موقعیت زکات چیست و تا چه میزان دارای اهمیت است و با جمع‌آوری زکات، چندین خانه را احداث و خانه‌های خرابه را تعمیر کردم و مردم استقبال بسیار خوبی از این موضوع داشتند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره عقب بودن در حوزه جمع‌آوری و ساماندهی زکات افزودند: نباید در زمینه جمع‌آوری زکات ناامید بود و حرکت در این راه سبب می‌شود خداوند کمک کند و در موضوع کرونا دیدیم که مردم و خیرین خدمات زیادی کردند که این امر می‌تواند در زمینه زکات نیز به وقوع بپیوندد.

ایشان در پایان با اشاره به اهمیت باقیات الصالحات در دین گفتند: اگر مردم مطمئن شوند که زکات به دست نیازمند می‌رسد و در جای خود مصرف می‌شود، ترغیب می‌شوند و اسرافی صورت نمی‌گیرد و باید با خدمات خود آثاری به‌جای بگذارید که مردم دعاگوی شما شوند و حُسن عمل و رفتار و برخورد در جامعه به‌گونه‌ای باشد که پرداخت زکات توسط مردم به‌ خوبی احیا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha