شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: پیشرفت های علمی و دستاوردهای های مختلف در عرصه های مختلف را مرهون تلاش های دانشمندان جوان ایرانی هستیم و امروز این جوانان با هر تیپ و پوششی، توسعه و پیشرفت کشور به معنای واقعی را به منصه ظهور رسانده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در سفر به منطقه آزاد ارس و  دیدار با مسئولان و علمای شهرستان جلفا با بیان اینکه دهه فجر فرصتی مناسب برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: جوانان ما از نسل همان مردانی هستند که انقلاب کردند و در جنگ؛ دشمن را پشت خاکریزها زمین گیر کردند و امروز این جوانان با هر تیپ و پوششی، توسعه و پیشرفت کشور به معنای واقعی را به منصه ظهور رسانده اند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه نام ایران اسلامی با افتخار آفرینی جوانان در عرصه های مختلف سربلندانه می درخشد، اضافه کرد: پیشرفت در عرصه فناوری هسته ای، رونق تولید داخلی، مدال های رنگین ورزشی و همچنین سر بلندی در عرصه های پزشکی و درمانی کشور به برکت انقلاب و با تلاش مجاهدانه جوانان به دست آمده است. 

وی با بیان اینکه زمانی پزشکان هندوستانی و بنگلادشی در ایران طبابت می کردند، گفت: توسعه علمی و پزشکی کشور به جایی رسیده است که اتباع خارجی به دست دانشمندان کشور در بیمارستان های داخلی درمان می شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی و فرهنگی ملت ایران دستاوردهای معنوی و فرهنگی بسیاری داشته است، گفت: شکوه نمازهای جمعه و جماعت، حضور نسل جوان در مراسم شب های قدر و اعتکاف و نقش آفرینی در صحنه فرهنگی برای تببین هویت و اهداف انقلاب بخشی از این دستاوردها است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین آل هاشم، منطقه آزاد ارس را دستاورد انقلاب و مایه غرور و خوشحالی دانست و گفت: فعالیت های اقتصادی و تجاری در این منطقه مایه دلگرمی مردم است و با تقویت زیر ساخت های این فعالیت تا منطقه خداآفرین شاهد توسعه روز افزون این منطقه خواهیم بود.

امام جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه سرعت پیشرفت علمی کشور بعد از انقلاب شتاب بیشتری گرفته است، افزود: سرعت پیشرفت علم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۱برابر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: جمهوری اسلامی ایران سومین تولید کننده داروی بیماری ام اس در دنیا و تنها تولید کننده پرینترهای سه بعدی میکروسکوپی در خاورمیانه به حساب می آید. 

وی با اشاره به توانمندی های نظامی و دفاعی کشور ادامه داد: ایران اسلامی در میان ۵ ارتش قدرتمند جهان در حوزه سایبری قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نخستین تولید کننده پودر استخوان در سطح جهان است، اضافه کرد: کشور ما تنها تولید کننده لوله های چدنی ۲هزار میلی متری در آسیا و سومین تولید کننده دکل های انتقال برق در دنیا و همچنین در زمره ۸ کشور فضایی دنیا قرار گرفته است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ایران عزیز سومین کشور دارای فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در سطح دنیا است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که تاکید کرده اند نباید از شتاب علمی کشور کاسته شود، اظهار کرد: کشور ما سومین استخراج کننده سلول های دندان های شیری در سطح جهان به حساب می آید.

امام جمعه تبریز گفت: ششمین تولید کننده زیر دریایی در سطح جهان، دومین تولید کننده پهبادهای رادار گریز در جهان و نخستین تولید کننده قطعه تلسکوپ در رصدخانه ملی در دنیا به نام ایران به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: کشور ما یکی از کشورهای مجهز به سیستم انحراف موشک کروز در دنیا، یکی از تولیدکنندگان لباس های فضانوردی در جهان و یکی از کشورهای توانمند در ارسال موجود زنده به فضا در دنیا است. 

وی با بیان اینکه ایران تولید کننده سریع ترین اژدر رادارگریز در جهان است، گفت: باید به این دستاوردها افتخار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به برتری انقلاب اسلامی نسبت به دیگر انقلاب های جهان، افزود: دشمن عصبانی از پیشرفت های علمی، صنعتی و هسته ای در برهه های مختلف با توطئه های نافرجام به جنگ ملت ایران آمده اند که البته همیشه جز شکست دستاورد دیگری نداشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: شکست عملیات تسلیحاتی، کودتای نوژه، شکست در ابعاد مختلف پرونده هسته ای ایران، شکست حمله طبس، جنگ های افغانستان، عراق، یمن و حل مسئله فلسطین، شکست پروژه برکناری بشار اسد، پرونده حقوق بشر ایران در شورای امنیت، شکست طرح تابستان داغ و توطئه های سال ۸۸ نمونه هایی از راهبردهای نافرجام آمریکا در برابر ملت ایران است.

در دفاع از حیثیت زن باید به حضرت زهرا اقتدا کنیم 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در مراسم دیگری که در منطقه آزاد ارس با عنوان  مراسم پاسداشت مقام زن و تکریم از مادران شهدا برگزار شد، با بیان اینکه زنان در زمان جاهلیت و رژیم پهلوی مظلوم واقع شدند، گفت: در زمان جاهلیت زن را خیلی کوچک می شمردند و در زمان طاغوت مقام شرافت زن را به پایین ترین حد رسانده بودند.

امام جمعه تبریز، زن را مربی و مادر جامعه عنوان کرد و افزود: یکی از برکات انقلاب احیای کرامت بانوان است و به همین منظور روز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان روز زن و روز مادر به ثبت رسیده است. 

وی، احیای ارزش های دینی، اخلاقی، معنوی و ایمانی را برکات پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: با شکل گیری مکتب امام راحل اهمیت توجه به خانواده و مقام زنان در قالب آموزه های دین مبین اسلام در جامعه تببین شد.

نماینده ولی فقیه در استان مردمی بودن را وجه تمایز انقلاب اسلامی از دیگر انقلاب ها دانست و ادامه داد: نقش اصلی در پیدایش انقلاب اسلامی را مردم ایفا کرده اند و بعد از به ثمر نشستن آن نیز در برهه های سرنوشت ساز میدان دار اصلی مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی بوده است.

امام جمعه تبریز در ادامه به تاثیرات بین المللی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: بیداری اسلامی در میان مسلمانان، آزادی از سلطه ابرقدرت ها و شکستن حریم دروغین آنها و همچنین نفی ابرقدرت ها و اردوگاه های شرق و غرب از برکات مهم انقلاب در عرصه بین المللی است‌.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تبریک ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها تاکید کرد: جامعه باید قدردان مادران و بانوان خود خصوصاً مادران شهدا باشد که به پای آرمان های انقلاب صبورانه عزیزان خود را تقدیم کرده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha