پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی خراسان جنوبی

حوزه/مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان، حضور پررنگ طلاب و بانوان طلبه را در تبیین نقش پررنگ طلاب در هشت سال دفاع مقدس را خواستار شد و گفت: روحانیت چهار و نیم برابر اقشار دیگر شهید داده که متأسفانه شناساندن و تبیین این مسئله تا حدودی مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کرمان، جلسه مشترک تعامل و همکاری حوزه علمیه خواهران و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با حضور مدیر و کارشناسان این دو نهاد برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان با تبریک ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و  رهبر کبیر انقلاب(ره) و ایام الله دهه فجر به ظرفیت حوزه خواهران استان اشاره کرد و گفت: بانوان طلبه استان در ابعاد مختلف دارای توانمندی هستندکه می توان در زمینه های متعددی از آن بهره برد.

خانم محمدی خاطرنشان کرد: یکی از این زمینه ها تبیین نقش سازنده طلاب خواهر و برادر و اقدامات و فعالیت های این قشر در دوران دفاع مقدس است که دانش آموختگان و مبلغین می توانند در پیشبرد این هدف صدای رسای این قشر و یاریگر بنیاد در این راه باشند. 

 مدیر کل بنیاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان هم در این نشست، شرح کوتاهی از اقدامات و وظایف بنیاد را بیان کرد و افزود: از یک سو بخش های مختلفی در دستور کار بنیاد قرار دارد که  از مهم ترین این بخش ها حوزه مربوط به حضور زنان در دفاع مقدسو از سوی دیگر مباحث مربوط به طلاب شهید استان به شمار می رود که این دو امر حضور و مشارکت بانوان طلبه در فعالیت ها و برنامه های بنیاد را می طلبد.

مهدوی تصریح کرد: طلاب خواهر در زمینه های مختلف می توانند یاریگر بنیاد شهید در مسیر تبیین جایگاه ارزشمند روحانیت در دوران دفاع مقدس در میان مردم باشند.

وی اظهار کرد: روحانیت چهار و نیم برابر اقشار دیگر شهید داده است که متأسفانه شناساندن و تبیین این مسئله تا حدودی مغفول مانده و جایگاه خود را پیدا نکرده است.

 مدیر کل بنیاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان تأکید کرد: تبیین این نقش دارای ابعاد مختلفی همچون پژوهش، ثبت تاریخ شفاهی و روایتگری به شمار می رود که امیدواریم با همکاری و تعامل این دو مجموعه، دیگر این خلأ احساس نشود. 

در پایان این نشست، زمینه هایی همکاری و مشارکت این دو مجموعه در فعالیت های مرتبط با دفاع مقدس بررسی و تبیین شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha