جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / همایش تجلیل از طلاب جهادی

حوزه/ بحران هایی همچون زلزله، سیل و کرونا و در دورانی که کسی حاضر نبود به بیماران کرونایی نزدیک شوند و یا بدنشان را غسل دهند، طلاب و روحانیون همانند فرشته های نجات وارد میدان شده و حماسه های بزرگی را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین زمانی مسئول دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه عصر امروز در همایش تجلیل از طلاب جهادی فعال در بیمارستان ها  و آرامستان های استان قم در ایام شیوع ویروس کرونا که در مرکز آموزشی و فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار جهادی در احادیث و روایات اهل بیت(ع) گفت: خداوند متعال در روایت قدسی فرموده است «جامعه بشری عیال و خانواده من هستند، در بین انسان ها، محبوب ترین ها کسانی هستند که لطف و محبت به بندگان من داشته باشند و برای برآورده سازی حوائج آنها تلاش کنند».

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته توسط طلاب جهادی گفت: در بحران هایی همچون زلزله، سیل و کرونا و در دورانی که کسی حاضر نبود به بیماران کرونایی نزدیک شوند و یا بدنشان را غسل دهند، طلاب و روحانیون همانند فرشته های نجات وارد میدان شده و حماسه های بزرگی را رقم زدند.

مسئول دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه  با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر از طلاب در جریان مقابله با کرونا در عرصه های مختلف فعالیت داشته اند، بیان کرد: امروز کشور برای غلبه بر مشکلات نیازمند روحیه جهادی است که خوشبختانه این روحیه در طلاب ما هست.

وی با تأکید بر اینکه طلاب جهادی، سرمایه های واقعی حوزه انقلابی و فردای نظام هستند، خطاب به طلاب جهادی گفت: مدیریت این نظام را شما فداکاران و مجاهدان باید به دست بگیرید، از این رو باید به توانمندی های خود بیافزایید و به پرچمداران صدور انقلاب در عالم تبدیل شوید.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص)  در روایتی می فرمایند «کسی که حاجت مؤمنی را برآورده کند، حوائجش از سوی خداوند برآورده می شود و کمترین حاجت از این حوائج بهشت است» و چه کاری بزرگتر از اینکه در بیماری از آنان دستگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: در روایتی دیگر آمده است که «خداوند در روی زمین بندگانی دارد که تلاش می کنند حوائج مؤمنین را برآورده کنند، این ها در روز قیامت از عذاب آتش جهنم در امان هستند».

مسئول دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه با بیان اینکه مُهر قبولی اعمال عابدان و زاهدان، خدمت به مردم است، بیان کرد: امام کاظم(ع) نیز در روایتی تأکید می کنند که «سعی کنید پایان عمرتان را به قضای حوائج مؤمنان قرار دهید و هر چقدر قدرت و توان دارید برای رفع مشکلات بندگان خدا به کار بگیرید و گرنه هیچ عملی از شما پذیرفته نخواهد شد».

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در پایان سخنان خود با بیان اینکه خدمت به مردم به ویژه محرومان و مستضعفان از دغدغه های بزرگ علمای دین و اولیای الهی بوده خاطر نشان ساخت: طلاب جهادی کشور در طول چند ساله اخیر حماسه های بزرگی را آفریدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha