پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / همایش تجلیل از طلاب جهادی

حوزه/ اقدامات جهادی و تجربه های طلاب باید ثبت شده، نظریه پردازی و الگوسازی شود تا بتوانیم از آنها در سایر زمینه ها و آسیب های اجتماعی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی،عصر امروز در همایش تجلیل از طلاب جهادی فعال در بیمارستان ها و آرامستان های استان قم در ایام شیوع ویروس کرونا که در مرکز آموزشی و فرهنگی امامزاده سید علی(ع) قم  با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر فرهنگ جهاد و مقاومت است، گفت: انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نبود، بلکه انقلابی بود که در اعماق فکر و معرفت بشر تغییرات بنیادین ایجاد کرد و نرم افزار تفکر بشر را متغیر ساخت؛ باید حوزه با این نگاه بلند، پایه های علم، دانش، معرفت، اخلاق و فرهنگ را مستحکم کند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه روحیه و اقدامات جهادی، دارای پایه های معرفتی، احساسی، روحی و عاطفی، فردی، اجتماعی، تعاون و تاب آوری اسلامی است، گفت: روزها و هفته های اول شیوع کرونا همه دنیا به وحشت افتاده بود، اما شما و امثال شما طلاب جهادی در برابر همه وحشت ها ایستادید و دل به دریا زدید؛ این کیمیای ارزنده باید حفظ و تقویت شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی با اقدامات جهادی طلاب جوان و گروه های جهادی قابل حل و رفع شدن است، تأکید کرد: اقدامات جهادی و تجربه های طلاب باید ثبت شده، نظریه پردازی و الگوسازی شود تا بتوانیم از آنها در سایر زمینه ها و آسیب های اجتماعی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سد استکبار را در هم شکست، ادامه داد: در آن روزگار همه جهان از شاه پشتیبانی می کردند، اما جوانان انقلابی قم توانستند یک انقلاب بزرگ را با دست خالی و تحت هدایت های امام راحل پایه ریزی کنند.

آیت الله اعرافی در قسمت دیگری ازسخنان خود با بیان اینکه امروز طلاب جهادی باید از فرهنگ جهاد و مقاومت صیانت کنند، خاطرنشان کرد: شما باید از ما مسؤولان نیز در راستای صیانت از این فرهنگ بزرگ مطالبه گری داشته باشید، زیرا این فرهنگ، تمدن نوین اسلامی را رقم خواهد زد.

وی افزود: طلاب در دوران خفقان پهلوی با شجاعت بسیار بالایی همه خطرات را به جان می خریدند و در میدان حضور داشتند و در راه دفاع از آرمان های امام راحل و رهایی کشور از چنگال ظالمان سر از پا نمی شناختند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در جریان انقلاب، روح جهادی توانست در مقابل همه حمله ها و هجمه های وحشیانه طاغوتی بایستد، خاطرنشان کرد: روحیه و فرهنگ جهاد و مقاومت بود که توانست رژیم شاهنشاهی را علی رغم همه حمایت هایی که از آن می شد در هم بشکند.

مدیر حوزه های علمیه در پایان با اشاره به اینکه فرهنگ جهاد و مقاومت در هر کجا که وجود داشته باشد معجزه آفرینی می کند، بیان کرد: امروز همین فرهنگ مقاومت به دل لبنان و منطقه نفوذ کرده و از نیروهای آنجا یک «حزب الله» قدرتمند ساخت که همه معادلات دشمن را تغییر داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha