جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ بازدید نماینده ولی فقیه در حج و زیارت از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب گفت: ضمن اینکه نیاز است چهره های حوزوی را معرفی نماییم، می بایست در مورد خود حوزه، سرگذشت آن، اقدامات زعمای بزرگ حوزه در اعصار گذشته و تولیدات علمی و تبلیغی آن کار رسانه ای انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب صبح امروز با حضور در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه و بازدیداز بخش های مختلف آن از جمله خبرگزاری حوزه و در حاشیه این بازدید در نشستی با حجت الاسلام محمد رضا برته مسئول این مرکز با تبریک میلاد امام محمد باقر علیه السلام  گفت:  حوزه شایسته ترین جا و روحانی شایسته ترین فرد برای خدمت به جامعه است.

وی افزود: به قول حضرت آیت الله جوادی آملی،شبکه مجازی "بلکه شبکه حقیقی" از اهمیت بسیاری برخوردار است و کار در این فضا کاری بسیار ضروری، لازم و حساس است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: اگر با دقت و هوشمندی وارد این فضا شویم، می توانیم از لحظه لحظه و فریم فریم اطلاعات آن استفاده ببریم.

وی گفت: رسانه در حوزه، به شکل گفتاری از زمان امام صادق علیه السلام بوده است، ولی به اشکال دیگر با آمدن انقلاب اسلامی به وجود آمد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب افزود: اگر بتوانیم کانال ها و رسانه های دین مدار را با تربیت نیروی هدفمند تقویت نماییم، قطعاً نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار کرد: ضمن اینکه نیاز است چهره های حوزوی را معرفی نماییم، می بایست در مورد خود حوزه و سرگذشت آن، اقدامات زعمای بزرگ حوزه در اعصار گذشته و تولیدات آن کار رسانه ای انجام دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: رصد خدمات و فعالیت های اجتماعی کاری بسیار خوب و مهم است؛ مثلاً در روزهای آغازین شیوع کرونا حوزه علمیه مسائل اجتماعی مربوط به آن را ارائه داد و این گام بسیار مهمی در ورود حوزه علمیه به مسائل پیش روی جامعه بود.

وی افزود: یکی از مسائلی که وجود دارد، حوزه های شهرستان هاست؛ آن ها در عین تمام مشکلاتشان در امور معیشتی و علمی، اما از ما فقط مطالبات علمی و تهذیبی دارند و خواستار تأمین اساتید مبرز علمی و تهذیبی از سوی ما هستند.

سرپرست حجاج ایرانی بیان داشت: رسانه حوزه می تواند با برقرار نمودن ارتباط با حوزه های استان ها، بخشی از این نیاز ها را پاسخ داده و به وسیله کلاس های مجازی دسترسی به اساتید خبره قم را برای طلاب و روحانیون شهرستان ها هم فراهم کند.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد افراد معمم و مبلغین فراوانی در سطح کشور داریم، اما این عزیزان رسانه ندارند؛ باید فعالیت های آنان را نیز رسانه حوزه مورد توجه قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب با بیان این که  ما باید اقشار حوزوی و کارکردهای آنها را به جامعه معرفی نماییم،بیان داشت: وجهه حوزه های علمیه وجهه تقریبی است و می توان روحانیون اهل سنت را هم مورد توجه رسانه حوزه قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha