جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موسسه امام علی (علیه السلام) در لندن

حوزه/ موسسه امام علی (علیه السلام) در لندن به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، توصیه ها و دستور العمل هایی را برای خطبا و ائمه جماعت مساجد صادر کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، موسسه امام علی (علیه السلام) در لندن به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، توصیه ها و دستور العمل هایی را برای خطبا و ائمه جماعت مساجد صادر کرد. این مؤسسه وابسته به دفتر حضرت آیت الله سیستانی است.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بر عموم مومنین و خادمان حضرت سید الشهدا (ع) و منبریان، ائمه جماعت، علما، اهل علم و متصدیان وظیفه تبلیغ دین و مذهب اهل بیت (ع) پوشیده نیست که ماه مبارک رمضان فرصت مهمی برای سرمایه گذاری در رساندن  معارف دینی و وظایف و تکالیف شرعی به مومنین نیست، لذا توصیه هایی در این خصوص بیان می شود:

همراهی با فرهنگ معاصر، استفاده از بیان جذاب و مثال های ملموس

اول: ضرورت همراهی با فرهنگ معاصر که مردم به ویژه جوانان (دختر و پسر) با آن در تعامل هستند و همچنین ضرورت استفاده از شیوه های موثر در رساندن معلومات به اذهان عموم مردم.

معلومات باید با زبانی بیان شود که همه شنوندگان را به خود جذب کند و از مثال ها و واقعیت های معاصر استفاده و به معلومات و داستان های مستند که ذوق عمومی آن را می پسندد و تأثیر گذار است، استفاده شود.

استفاده از مضامین اخلاقی و تربیتی در سخنرانی

دوم: خطبا و ائمه مساجد در سخنان خود به موضوعات روحی و مضامین اخلاقی و تربیتی که در درمان بیماری های روانی و تربیت نسل های مومن در تعامل با روح انسان موثر است، توجه ویژه داشته باشند.

ضرورت ارتباط نسل های جدید با نماز و قرآن کریم

سوم: نسل های جدید به ویژه در کشور های غربی توجهی به نماز و قرآن کریم ندارند و بسیاری از خانواده ها تلاشی برای تربیت فرزندان براساس دلبستگی به قرآن و نماز ندارند، بر این اساس استفاده از این روز های مبارک برای ترویج روحیه تعلق به قرآن و بیان توجه ویژه به فریضه نماز از طریق سخنان ساده و نزدیک به ذهنیت نسل هایی که در مرحله نوجوانی قرار دارند، مسئله بسیار مهمی است.

توجه به دعا و توسل در دوران بحران شیوع بیماری

چهارم: بهره برداری از بحران شیوع ویروس کرونا که موجب گسترش نگرانی، افسردگی و بی اعتمادی به ابزار های پزشکی در زمینه پیشگیری و درمان شد.

مسئله شیوع کرونا زمینه را برای استقبال از مفاهیم آسمانی و اهمیت انسان به اسباب غیبی در دفع بلا و طلب رحمت از طریق صدقه، صله رحم، نیکی به والدین، رفع نیازی های مردم و توجه به دعا و تضرع و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) فراهم کرد.

اهمیت توجه به حضرت بقیة الله الاعظم(عج) و ارتباط با آن حضرت

پنجم: در سال های اخیر پدیده خطرناکی به نام دوری از ساحت حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج) به وجود آمده و در ولادت و حقیقت وجود ایشان و امامت آن حضرت و ارتباط روز برپایی عدالت با آن شخصیت بزرگ تشکیک می شود و بسیاری از مردم نسبت به یاد و ارتباط با ایشان کوتاهی می کنند.

ماه مبارک رمضان، ماه توسل به خداوند متعال با محبوب ترین نام ها و کامل ترین موجودات در نزد خداست و مشخص است که محبوب ترین نام ها در زندگی دنیوی ما، ولی نعمت و الگوی ما نام حضرت صاحب الزمان (عج) است.

شایسته است که در این ماه جان ها و دل ها سرشار از آن چیزی باشد که ارتباط مستحکم با جایگاه امام زمان (عج) را قدرتمند می کند و از آن حمایت می کند.

باید برهان ها و دلایل وجود آن حضرت و ثمرات غیبت ایشان و نیاز آفرینش به حضرت مهدی (عج) در هر لحظه از زندگی و همچنین آموزه ها و توصیه های معروف ایشان بیان شود.

از مسائل مهم دیگر بیان ارتباط جایگاه مرجعیت به عنوان نائب عام حضرت حجت (عج) و تقویت ارتباط بین مومن و امام مهدی (عج) از طریق صدقه دادن، نماز خواندن، طواف کردن و دعا کردن از طرف آن حضرت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha