پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حاج ابوالقاسم

حوزه/ دین اسلام زندگی مطلوب را برای بانوان به ارمغان آورده است و بسیاری از بانوان در سایه دین اسلام به جایگاه رفیعِ رسیده‌اند و اسلام و انقلاب اسلامی به حقوق بانوان و حفظ کرامت آن‌ها توجه ویژه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان، قبل از آیین ترتیل‌خوانی حرم بانوی کرامت اظهار کرد: از شاخصه‌های دولت اسلامی ضرورت هماهنگی و همراهی با ولایت است و در آیات مختلف قرآن کریم اصلی‌ترین عنصر انسجام بخش امت اسلام، ولایت است.

وی افزود: در حقیقت مصداق اصلی «حبل‌الله» اهل‌بیت(ع) و قرآن کریم است و این دو رکن، دو عنصر اصلی انسجام امت اسلام هستند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نبی گرامی اسلام زمانی که وارد مدینه شدند به‌عنوان یک عنصر انسجام‌بخش میان قبائل اتحاد برقرار کرده و پیمان‌هایی را بستند.

وی یادآور شد: در عصر غیبت، ولی‌فقیه به‌عنوان کسی که مسلط بر قرآن و متخصص در فرمایشات اهل‌بیت(ع) است، محور اتحاد و انسجام امت قرار داده‌شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر قوای مختلف نتوانند با ولی‌فقیه هماهنگی لازم را داشته باشند، اقتدار نظام اسلامی از بین خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: میزان هماهنگی دولت اسلامی با ولایت بسیار مهم است و برجسته کردن مکتب در عوض برجسته کردن اشخاص از ویژگی‌های مهم دولت اسلامی است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: جامعه باید نسبت به رویه دین و اسلام یک ساختار ثابت داشته باشد و در حقیقت دولت اسلامی باید ساختاری پدید بیاورد تا مردم را به سمت مکتب و ارزش‌های اسلامی سوق دهد و از شخص محوری پرهیز کند.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی مناسب برای دفاع از بانوان از وظایف و شاخصه‌های مهم یک دولت اسلامی است چراکه در زمان جاهلیت به بانوان تحمیل می‌کردند که باید مهریه‌های خودشان را ببخشند و قرآن تاکید کرده که این اقدام درست نیست و دستور داده است که جامعه اسلامی با بانوان تعامل پسندیده داشته باشد.

حاج ابوالقاسم دولابی در پایان گفت: دین اسلام زندگی مطلوب را برای بانوان به ارمغان آورده و بسیاری از بانوان در سایه دین اسلام به جایگاه رفیعِ رسیده‌اند و اسلام و انقلاب اسلامی به حقوق بانوان و حفظ کرامت آن‌ها توجه ویژه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha