سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
محمد رضا قاسمی

حوزه/ قاسمی گفت: کارگروه مطالعات تحلیلی و راهبردی، کارگروه علمی در قالب فقهی، فلسفی، حقوقی، اخلاقی و پیامدهای اجتماعی و همچنین کارگروه فنی با محوریت کاربست هوشمندانه هوش مصنوعی در تولید دانش اسلامی از امروز در ستاد فناوری های هوشمند حوزه های علمیه تشکیل و فعالیت آن ها آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمدرضا قاسمی در گردهمایی فعالان حوزه هوش مصنوعی و علوم اسلامی که در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از استقبال جامع حوزوی از تاسیس این ستاد اظهار داشت: پس از برگزاری نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی که با مشارکت حدود ۷۰ موسسه علمی و نهاد اجرایی و با استقبال خوبی از سوی جامعه هدف مواجه شد، با تدبیر آیت الله اعرافی این ستاد شکل گرفت تا ضمن تجمیع ظرفیت‌های حوزوی نسبت به کاربست هوش مصنوعی در تولید دانش اسلامی، به بررسی علمی هوش مصنوعی از منظر مبانی اسلام بپردازد.

وی گفت: در کنار مسئله به کارگیری هوش مصنوعی در تولید علوم اسلامی، هوش مصنوعی را به مثابه یک موضوع در محورهای مطالعات فقهی، فلسفی و اخلاقی و پیامدهای اجتماعی مورد بررسی قرار می‌دهد.

دبیر ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: این ستاد علاوه بر ۵ نهاد کلان حوزوی ۱۲ نهاد مؤثر حاکمیتی را نیز دربردارد و همچنین از ظرفیت ۱۰ نفر از متخصصین حوزه فناوری‌های هوشمند در موضوعات هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، بلاکچین، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بهره می‌برد.

وی گفت: یکی از وظایف مهم این ستاد علاوه بر تنظیم اسناد بالادستی مورد نیاز در حوزه و نظام، شبکه‌سازی نخبگانی و تجمیع ظرفیت‌های علمی و فنی در این حوزه است.

دبیر ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه های علمیه ضمن تأکید بر ظرفیت‌های حوزه در موضوع راهبری موثر هوش مصنوعی و فناوری‌های هوشمند از راه اندازی سه کارگروه مرتبط با هوش مصنوعی در این ستاد خبر داد.

وی گفت: کارگروه مطالعات تحلیلی و راهبردی، کارگروه علمی در قالب فقهی، فلسفی، حقوقی، اخلاقی و پیامدهای اجتماعی و همچنین کارگروه فنی با محوریت کاربست هوشمندانه هوش مصنوعی در تولید دانش اسلامی از امروز در ستاد فناوری های هوشمند حوزه های علمیه تشکیل و فعالیت آن ها آغاز می شود.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی متخصصین، صاحب‌نظران و دغدغه‌مندان دعوت می‌شود از طریق پایگاه رسمی ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه به آدرس itsetad.ir  برای عضویت در کارگروه‌ها و شرکت در فراخوان‌ها ثبت نام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha