شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ برگزاری نشست علمی با موضوع «فقه تمدن ساز در بیانات مقام معظم رهبری» در حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ نخستین نشست از سلسله نشست‌های علمی حوزه علمیه خوزستان در سال ۱۴۰۰ با موضوع «فقه تمدن ساز در بیانات مقام معظم رهبری» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اولین نشست علمی از سلسله نشست‌های علمی حوزه علمیه خوزستان با موضوع «فقه تمدن ساز در بیانات مقام معظم رهبری» با ارائه حجت‌الاسلام محمدصادق سمسار، به همت معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خوزستان و همکاری بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه خوزستان بعدازظهر امروز در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان برگزار شد.

در این نشست که به دبیری حجت‌الاسلام محمد میر علایی برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، حجت‌الاسلام مهدی آریا خاکی، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان و حجج‌اسلام علیرضا مالکی، سید محمدعلی بلادیان، مقداد گلزار، عظیم حمیدی، صادق سلیمانی فر، محمدرضا عبیاوی، امین ذوالفقاری، محمدعلی حیدری و مجید رشید پور از جمله اساتید مطرح حوزه علمیه اهواز، حضور داشتند.

در ابتدای این نشست که با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد، مدیر حوزه علمیه خوزستان، ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین اظهار داشت: با اتفاقاتی که در پایان سال ۹۹ افتاد و الحمدالله مجوز برخی امور از جمله گسترش دروس خارج، گسترش رشته‌های تخصصی، انجام مدارج علمی، برگزاری امتحانات استادی و کارهای خوبی که در راستای گسترش فعالیت‌های پژوهشی به استان واگذار شد، زمینه برای این فراهم شد که یک حرکت محتوایی در استان شکل گیرد و ان‌شاءالله سال ۱۴۰۰ سالی برای شروع یک تحول محتوایی در حوزه علمیه خوزستان خواهد بود.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام سمسار به تبیین نظریه «فقه تمدن ساز در بیانات مقام معظم رهبری» پرداخته و ابعاد آن را تشریح کرد.

در بخش دیگر این نشست حاضرین به بیان سؤالات و نقطه نظرات خود پرداخته و نکات قوت و ضعف این پژوهش را بررسی کردند.

در پایان نیز حجت‌الاسلام سمسار ضمن قدردانی از بیان نقطه نظرات و اشکالات اساتید به سؤالات و اشکالات آن‌ها پاسخ داد.

گفتنی است این نشست باهدف ایجاد بستر ارائه نظریه و بحث و نقد عالمانه، ارزیابی و نقد و بررسی پژوهش انجام‌گرفته و ترویج گفتمان مقام معظم رهبری در حوزه علمیه استان برگزار شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha