جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه سبک زندگی قرآنی

حوزه/ استاد جامعه الزهرا(س) گفت: درمان مقابله با فتنه های زمان، سبک زندگی قرآنی است یعنی التزام حقیقی به قرآن تا دستورات آن را فرابگیریم و به آن عمل کنیم.

معصومه بهرامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: قرآن تمام مسائلی که انسان برای زندگی نیاز دارد از جزئی ترین مسائل رفتاری تا عمیق ترین مسائل اعتقادی زندگی بشریت را بیان می کند.

وی افزود: در قرآن به رفتار و گفتار بین حاکم با زیردست، پدر و مادر با یکدیگر، والدین با فرزند، زن و مرد با یکدیگر پرداخته شده است و همه قوانین در آن وجود دارد.
استاد جامعه الزهرا(س) ادامه داد: تمام آیات قرآن یک کتاب زندگی است که مسیر کامل قوانین را در اختیارمان قرار داده است. اگر بتوانیم از این کتاب استفاده کنیم به سعادت خواهیم رسید.
وی با بیان اینکه قرآن باید کتاب قانون زندگی شود گفت: امروز با مجموعه ای از انواع فتنه های سیاسی، اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی روبرو هستیم که همه اینها فتنه ای است که جامعه بشری را فرا گرفته است . قرآن دوای این فتنه هاست.
این مقام حوزوی، بیان داشت: ماه رمضان ماه نزول قرآنی است که وقتی فتنه ها و مصایب وارد می شود باید از  قران بهره مند شد.
وی با بیان اینکه در شرافت ماه رمضان آیات و روایات بسیار فراوانی نازل شده است گفت: در روایتی از پیامبر آمده است که اگر بندگان بدانند که حقیقت ماه رمضان چه چیزی است آرزو می کردند که کل سال رمضان باشد.
بهرامی افزود: در روایتی طولانی پیامبر صلی الله علیه و آله  فرمود: ایهاالناس انکم فی دار الهدنة و آنتم علی ظهر السفر و السیر بگم سریع، ای مردم، شما در منزل آرامش و صلح هستید و شما در حال سفرید، شما را به شتاب میبرند و در ادامه فرمودند: شاهدید که شب و روز چگونه هر چیز نو و تازه ای را کهنه و هر چیز دوری را نزدیک می گردانند و هر وعده ای را حاضر می سازند.پس برای میدان مسابقه دور و درازی که در پیش دارید، آماده کوشش شوید.آن گاه مقداد گفت: ای رسول خدا «هُدنة» چیست؟ حضرت فرمود: یعنی دنیا سرای آزمایش و کوچ کردن است، پس هنگامی که فتنه ها شما را مانند پاره های  شب تار فراگرفت بر شما باد که به قرآن بازگشت کنید، زیرا قرآن شفاعتگری است که شفاعتش پذیرفته می شود و راستگویی است که سخنش تصدیق شده است. کسی که قرآن را پیش روی خود قرار دهد (و به آن عمل کند)، او را به بهشت رهنمون می شود و هر که آن را پشت سر بیندازد (و به آن بی اعتنایی کند) او را به جهنّم می رانَد.
استاد جامعه الزهرا(س) خاطر نشان کرد: پیامبراسلام مداواگر و طبیب بود از این رو درمان این فتنه ها و مصیبت ها را انس و عمل به قرآن عنوان کردند و می فرماید در چنین زمانی راه نجات بشریت قرآن است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha