پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 ادیان و مذاہب اسلامی یونیورسٹی کے سربراہ حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب

حوزه/حجت‌الاسلام والمسلمین نواب گفت: میزان مشارکت، ضریب امنیت کشور را بالا می‌برد. وقتی مردم پای کار باشند، نظام قوی می‌شود. ما یک غمخوار واقعی در میان سیاست‌مداران بیشتر نداریم و آن هم مقام معظم رهبری است .

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب  در مراسمی که در محل نمازخانه دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت انتخابات و تأثیر آن در حفظ جمهوری اسلامی گفت: یکی از دستاوردهای امام رضوان الله تعالی علیه که توانست در کشور ماندگار شود، ایجاد مشروطیت و مردم‌سالاری واقعی بود.

انتخابات، پایه مردم‌سالاری دینی است

وی گفت: البته در دوره‌ای برای مشروطه، نهضتی صورت گرفت ولی توسط افرادی در نطفه خفه شد. بعدها انقلاب اسلامی شکل گرفت و مردم‌سالاری واقعی در ایران تحقق پیدا کرد. انتخابات، پایه مردم‌سالاری دینی است و حضور در انتخابات و بالا رفتن میزان مشارکت مردم، ضریب امنیت ملی ما را بالا می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در ادامه سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر فلسطین گفت: الان در وسط میدان هستیم و پای غزه، لبنان و فلسطین ایستاده‌ایم. البته چهل سال است که ایستاده‌ایم ولی این بار پرچم ایران در صحن مسجدالاقصی نصب شد و حتی فرمانده حماس گفت حمایت‌های ایران باعث پیروزی ما شد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: در میان اهل‌سنت متعصبی که در ماجرای داعش و مسئله عراق و سوریه  از سر مخالفت با ما وارد شدند، ناگهان تحول عجیبی رخ داد و این را همه اهل‌سنت دنیا دانستند که این، ایران شیعی بود که پای مسئله فلسطین ایستاد و از مردم مظلوم آن دفاع کرد.

ایران در صحنه عمل از مسلمانان دفاع می‌کند

وی افزود: بنده یک بار در مراسم دستاربندی که در زاهدان برگزار می‌شود و با شرکت قریب به صد هزار نفر، بزرگ‌ترین تجمع اهل‌سنت ایران به شمار می‌رود، سخنرانی کردم و گفتم سران کشورهای اهل‌سنت به‌دروغ خود را حامی مسلمانان جهان می‌دانند. بوسنی یک کشور شیعی نیست، اما وقتی درگیر جنگ شد، حسنی مبارک رئیس‌جمهور مصر که یک کشور مسلمان و سنی است، کشتی حامل سلاح‌های ایران را در کانال سوئز متوقف کرد و نگذاشت این کمک‌ها به دست مردم مظلوم بوسنی برسد. اما باید گفت دو صد گفته چون نیم کردار نیست و اگر صد کتاب هم بنویسند، به پای عمل نمی‌رسد. جمهوری اسلامی ایران، در تمام صحنه‌ها، در دفاع از شیعه و سنی به صورت عملی حضور داشته و دارد. مرحوم علی عزت بگوویچ رئیس‌جمهور فقید بوسنی و هرزگوین در آن زمان در تلویزیون بوسنی اذعان کرد که ایران از ما حمایت می‌کند و ما تنها نیستیم. او تأکید کرد که اگر جمهوری اسلامی نبود، نقطه‌ای به نام بوسنی و هرزگوین در نقشه جغرافیای جهان باقی نمی‌ماند.

اسرائیل در مقابل ما در ترس و اضطراب است

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب اشاره کرد: زمانی تنها سلاح مردم فلسطین، سنگ بود، اما الان با قدرت تمام، پنجه در پنجه اسرائیل انداخته و با موشک نقطه‌زن مبارزه می‌کنند و دشمن غاصب را مجبور به عقب‌نشینی می‌کنند. البته آن‌ها هم ضربه‌هایی به ما می‌زنند؛ مانند ترور شهید فخری‌زاده، اما ضربه آن‌ها با ما قابل مقایسه نیست. اسرائیل در ایران صد نفر حامی هم ندارد ولی ما دو و نیم میلیون در غزه و دو و نیم میلیون حامی در دیگر مناطق اشغالی داریم. امروز به اذعان همه، اسرائیل در مقابل عظمت ملت ما در ترس و اضطراب است و در این شرایط اگر یک رأی هم کم شود، ضریب امنیت ملی ما پایین می‌آید.

انتخابات، میراث امام راحل است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه با دعوت از همه آحاد مردم به شرکت در انتخابات گفت: توصیه کلی من این است که این انتخابات را جدی بگیرید. این انتخابات از همه انتخابات دیگر حساس‌تر است. از دوستان و نزدیکان‌تان بخواهید در انتخابات شرکت کنند. منتخب مردم، مورد قبول همه ماست و مهم‌تر از آن، اصل حضور در انتخابات است، چراکه انتخابات، میراث امام راحل است.

میزان مشارکت رو به افزایش است

وی هم‌چنین به ارائه آماری از میزان مشارکت مردمی در انتخابات پرداخت و گفت: بدخواهان کاهش مشارکت در انتخابات را مطرح می‌کنند و می‌کوشند از این حربه به عنوان ابزاری علیه شورای محترم نگهبان، استفاده کنند اما طبق آمار رسمی، میزان مشارکت مردم در انتخابات رو به افزایش است و بار دیگر ملت انقلابی ایران اسلامی، با حضور حماسی خود در انتخابات، نقشه بدخواهان انقلاب و ملت را نقش بر آب خواهند کرد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه افزود: خواهش شخصی من این است که یک به یک با کسانی که احتمال می‌دهید هنوز برای شرکت در انتخابات مردد هستند، صحبت کنید و آنان را دعوت به شرکت در انتخابات کنید. همگان باید بدانند مقام معظم رهبری در سی سال گذشته، بیش از دیگران میراث جمهوریت را حفظ کرده‌اند. یک بار دیگر سخنرانی اخیر ایشان درباره جمهوریت نظام را گوش کنید. جمهوریت، پایه نظام است. همه در ایران برای اظهار نظر آزاد هستند اما سخن مقام معظم رهبری برای ما ملاک است و ایشان می‌گویند نظام، بر پایه انتخابات، استوار است. ایشان یک بار اعضای مجمع روحانیون مبارز و نمایندگان برخی تشکل‌های دانشجویی را دعوت کردند و فرمودند که چرا در انتخابات شرکت نمی‌کنید و کنار کشیده‌اید؟ یک نفر از اعضای مجمع روحانیون مبارز گفت که اگر ما در انتخابات مشارکت کنیم، می‌خواهیم آقای خاتمی را رئیس‌جمهور کنیم. چه کسی صلاحیت او را تأیید می‌کند؟ آقا فرمودند من. مقام معظم رهبری هشت سال اختلاف نظر را تحمل کردند، برای این‌که پایین آمدن مشارکت را تحمل نکنند. همه می‌دانستند بین مقام معظم رهبری و آقای خاتمی اختلاف نظر وجود دارد.

افزایش مشارکت، ضریب امنیت کشور را بالا می‌برد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب هم‌چنین گفت: سال ۶۷ اهل حل و عقد به مجلس دعوت شدند و بنده هم حضور داشتم. حضرت آقا که آن زمان رئیس‌جمهور بودند، صحبت می‌کردند. آقای خاتمی به من گفتند اگر یک آخوند در دنیا بپسندم، همین آقاست. ببینید حضرت آقا هشت سال از انتخاب مردم علی‌رغم اختلاف نظر، حمایت کردند. زیرا افزایش میزان مشارکت مردم یعنی اعتماد به نظام. اعتماد به نظام که بالا رود، ضریب امنیت ملی بالا می‌رود و ما می‌توانیم در دنیا سرافراز باشیم. هرچه سیاست‌مداران بروند و بیایند، میدان، تکلیف ما را روشن می‌کند. میدان در فلسطین و عراق و سوریه ما را پیروز کرد. بار اول نیست که این حرف‌ها را می‌گویم؛ در شهادت حاج قاسم هم این حرف‌ها را از من شنیده‌اید. الان هم یک میدان در ایران واقع می‌شود، و آن هم مسئله انتخابات است.

تنها غمخوار واقعی مردم، مقام معظم رهبری هستند

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: میزان مشارکت، ضریب امنیت کشور را بالا می‌برد. وقتی مردم پای کار باشند، نظام قوی می‌شود. ما یک غمخوار واقعی در میان سیاست‌مداران بیشتر نداریم و آن هم مقام معظم رهبری است و امروز، دوست و دشمن به این واقعیت اعتراف می‌کنند. من چهل سال است که به این نتیجه رسیده‌ام. زمانی که آقا در اوج مظلومیت بودند، به این نتیجه رسیدم. من مسئول امور روحانیون سپاه بودم. هر وقت جلسه می‌گرفتیم، همه به دیدن ایشان می‌رفتیم. شخصی که از نزدیکان آیت‌الله منتظری بود، به من گفت اگر این‌قدر به آقای خامنه‌ای نزدیک باشی، برایت گران تمام می‌شود. گفتم اشکالی ندارد؛ ما به ایشان دل داده‌ایم. غمخوار واقعی و دلسوز واقعی این ملت، مقام معظم رهبری است. رهبری به جز اسلام و مردم به چیز دیگری فکر نمی‌کنند. ایشان به جز سرنوشت، مصلحت و پیشرفت این مردم به چیز دیگری فکر نمی‌کنند، اما این رهبر، با تقویت نظام، تقویت می‌شود. اگر زنی با پوششی نامناسب در خارج از کشور رأی می‌دهد، یعنی من به این نظام اعتماد دارم. این رأی، رأی اعتماد به مقام معظم رهبری است. ایشان به دنبال فریب ملت نیستند. دنبال پست و مقام دنیا نیستند، به دنبال سربلندی و عظمت ایران اسلامی هستند.

مقام معظم رهبری، جناحی نیستند

وی هم‌چنین گفت: مرحوم محتشمی‌پور از نیروهای اصلاح‌طلب بود. ببینید مقام معظم رهبری چه پیام زیبایی به مناسبت درگذشت ایشان صادر کردند. مقام معظم رهبری، جناحی نیستند. نمونه آن، آقای خوئینی‌هاست. او اصلاح‌طلب است اما هنوز ضد آمریکاست و هنوز طرفدار امام است. مقام معظم رهبری افرادی مثل آقای خوئینی‌ها و آقای محتشمی‌پور و بسیاری از چپ‌هایی که بر سر مواضع انقلابی خود ایستاده و آمریکا را دشمن می‌دانند و به تفکر امام پایبند هستند، قبول دارند و به آنان احترام قائل هستند. البته با چپ تائب یعنی چپی که از مخالفت با آمریکا توبه کرده، از مواضع امام دست کشیده و دیگر بر سر مواضعش نیست، موضع دارد. آقای ری‌شهری به بنده می‌گفتند من به این نتیجه رسیده‌ام که آقای خامنه‌ای یک اصولگرای به تمام معنا است. بر سر اصولش ایستاده است. اصول او عبارت است از دفاع از اسلام ناب، مردم‌سالاری، جمهوریت، دفاع از مقاومت، دفاع از مظلوم و ضدیت با آمریکا. لذا بر سر این اصول، سر سوزنی با هیچ‌کس شوخی ندارد.

اگر بر سر ارزش‌ها و مواضع‌مان بایستیم، برنده اول و آخر ما هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان سخنان خود گفت: ما این‌جا دعوای جناحی و شخصی نداریم. نیامده‌ام بگویم به چه کسی رأی دهید و به چه کسی رأی ندهید. هرکس آزاد است به هرکه بخواهد رأی دهد، اما خواهش و درخواست من این است که دانشگاه را پای نظام و ارزش‌های نظام خرج کنید اما پای جناح و خط‌بازی خرج نکنید. پای نظام‌تان و پای دفاع از مظلوم بایستید. ما پای فلسطین ایستادیم و در مقابل اسرائیل از آن دفاع کردیم، اما اسرائیل آن‌قدر کار را خراب کرده است که آمریکا هم دیگر در ظاهر نمی‌تواند از اقدامات بی‌شرمانه اسرائیل دفاع کند. اگر بر سر ارزش‌ها و مواضع‌مان بایستیم، برنده اول و آخر ما هستیم. ما باید مسائل‌مان را جدی بگیریم. رهبری‌مان و نظام‌مان را جدی بگیریم. مقاومت و مبارزه با آمریکا را جدی بگیریم. دفاع از مظلوم و رفع فقر و محرومیت را جدی بگیریم. این‌ها اصول ماست. افراد هر چهار سال می‌آیند و می‌روند اما آن‌چه می‌ماند، اصل نظام است. گرچه مشکلات، از جمله مشکلات اقتصادی، بسیار است اما نباید با نظام‌مان قهر کنیم و باید همگان در انتخابات شرکت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha