جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه حل مشکلات امروز در گرو حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری و انتخاب دولت جوان، حزب اللهی و انقلابی است، گفت: در روز انتخابات نه تنها خودمان که دیگران را نیز به مشارکت در انتخابات تشویق کنیم و با انتخاب اصلح در مسیر رفع مشکلات قدم برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با رئیس و جمعی از کارگزاران سازمان حج و زیارت همدان با اشاره به آیه ۱۲۶ سوره بقره که در آن شهر مکه محلی امن معرفی شده است، اظهار داشت: معنای تشریعی این آیه آن است که اجازه تعدی در این حرم امن به کسی داده نشده است، اما معنا و تفسیر دیگر این آیه در بیان امام صادق(ع)، این است که مسئله امن بودن این بیت، به مسئله ولایت پیوند خورده است.

وی با بیان اینکه در روایات مسئله حج و تمام و کامل شدن حج وابسته به مسئله ولایت است، مطرح کرد: روح واقعی حج، مسئله تحقق ولایت است که امیدواریم با ظهور حضرت حجت(عج) هر چه سریع‌تر شاهد این اتفاق مبارک باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه سفر حج یکی از بهترین مناسکی است که می‌تواند هم روحیه معنوی در جامعه و هم تحولی درونی در انسان ایجاد کند، خاطر نشان کرد: این تحول وابسته به ظرفیت انسان است و لذا هر چه انسان ظرفیت بیشتری داشته باشد، بیشتر دچار تحول خواهد شد.

وی افزود: انسان تا زمانی که به نعمت‌ها دسترسی دارد، قدردان آن نیست، اما پس از آنکه نعمتی را از دست می دهد، تازه متوجه اهمیت آن در زندگی می‌شود، همانند نعمت حضور در هیئت‌ها، عزاداری‌ها، اماکن مقدس، سفر اربعین و در رأس آن سفر حج، که امروز همه آنها را به دلیل شیوع ویروس کرونا از دست داده‌ایم.

امام جمعه همدان سفر حج را فرصت معنوی بزرگی برای مومنان برشمرد و گفت: تعطیلی سفر حج، خسارات معنوی بزرگی در جامعه اسلامی ایجاد کرده و امسال نیز در حالی دومین سال متوالی این سفر به دلیل ویروس کرونا تعطیل شد که امیدوار بودیم به صورت محدود شاهد برگزاری آن باشیم، اما متاسفانه قصوری از طرف عربستان در این مسیره به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه امنیت معنوی از دست رفته در جامعه را می‌توان با برگزاری سفر حج و اربعین بهبود ببخشیم، اظهار داشت: جامعه امروز با انباشته شدن مشکلاتی همچون بیماری کرونا از یک طرف و مشکلات و ناامنی اقتصادی از طرف دیگر روبرو است که باید به دنبال راه حلی برای رفع این مشکلات باشیم.

امام جمعه همدان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، یادآور شد: حل مشکلات امروز در گرو حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری و انتخاب دولتی تازه نفس، جوان، حزب اللهی و انقلابی است.

وی تصریح کرد: در روز انتخابات نه تنها خودمان که باید دیگران را نیز به مشارکت در انتخابات تشویق کنیم و با انتخاب اصلح در مسیر رفع مشکلات قدم برداریم.

در ابتدای این دیدار، محسن ساغرچی، رئیس سازمان حج و زیارت همدان با اشاره به دوگانگی تصمیم گیری کشور عربستان در برگزاری مراسم حج امسال، به تشریح نحوه برگزاری سفرهای زیارتی به عراق و سوریه پرداخت.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha