جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام نکونام
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انتخابات در حال برگزاری‌ است، گفت: در صورتی که انتخاب درست صورت گیرد، می توان اشتباهات گذشته ناشی از انتخاب نادرست را جبران کرد و در سازندگی کشور مؤثر بود.

‏به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه در این سال‌ها با انتخاب‌ نادرست و سوء مدیریت‌ها دچار اشتباهاتی شدیم، گفت: انسان مؤمن باید متعهد و عادل باشد و در مقام و جایگاه خود تخلف نکند. 

وی با بیان اینکه اشتباهاتی در این سال‌ها رخ داده است، افزود: خداوند در قرآن کریم فرموده که همچون حضرت یونس و قومش باشید، از اشتباهات خود توبه کنید تا رحمت و برکت الهی بر شما نازل شود و راه جبران برای گناهان و اشتباهات باز شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به ۲۸ خرداد، بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری در حال انجام بوده و طبق گزارشات، هم در استان و هم در کشور استقبال باشکوهی شده است و ان شاءالله با نتیجه خوبی رو به رو شویم.

نکونام خاطرنشان کرد: این انتخابات دارای آثار درونی است. انسان‌های تازه نفس با کارنامه روشن در صورتی که انتخاب شوند، می‌توانند در سازندگی کشور و جبران اشتباهات گذشته مؤثر باشند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ۳۱ خرداد ماه سالروز شهادت سهید چمران گفت: این شهید بزرگ در تمام عرصه‌های علمی، نظامی، جهادی، مسئولیت‌پذیری، فرهنگی و اجتماعی و خانواده و .... درخشید. چون از یک ایمان و تعهد ایمانی و عشق به خدا برخوردار بود لذا خداوند به ایشان برکاتش را عنایت کرد.

نکونام با اشاره به میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا(ع)، اظهار داشت: کار عمده انبیاء و اولیاء الهی این بود که توحید و شجره طیبه در دلها روییده شود. توحید مسئله مهمی است. باید موحد باشیم تا همچون چمران زندگی کنیم و از دنیا برویم.

وی افزود: توحید در دل شهدای اسلام، شهید حججی، شهید سردار سلیمانی و ... نقش بسته بود. هرچه به توحید نزدیکتر شویم، زندگی مان به شهدا شبیه‌تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز تبلیغ اسلامی، تصریح کرد: تبلیغ وظیفه همگان است و باید آحد مردم را به حق دعوت کنند. بعد از آن، وظیفه اختصاصی دستگاه ها و متولیان تبلیغ، رسانه و فضای مجازی، آموزش و پرورش می‌باشد.

نکونام ادامه داد: تبلیغ حتما باید همراه با دلیل، بیان رسا، متین‌ و خلاصه‌گویی باشد. همچنین در عرصه هنر بیان، شعر، خط و... می‌توان به تبلیغ پرداخت. ان شاءالله هر کدام از ما یک مبلغ برای دین باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha