جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هشتمین نشست شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال 1400

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد در هشتمین نشست شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال ۱۴۰۰ ، شهادت آیت الله بهشتی(ره) و ۷۲ تن از یارانش را مصداق آشکار حقوق بشر آمریکایی دانست.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، امروز در نشست شورای اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) از کتاب سفینه البحار اشاره و بیان کرد: پیامبر در این روایت می فرماید: «من ورّخ مؤمنآ فکأنّما أحیاه »؛ کسی که تاریخ (زندگی) یک مومنی را بیان کند و بنویسد به تحقیق آن مومن را زنده کرده است.

وی افزود: ایامی که ما در آن قرار داریم دستخوش حوادث مختلفی بوده که در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است. اولین حادثه مربوط به ۶ تیرماه سال ۶۰ (ه ش )است که در این روز عناصر منافقان مورد حمایت آمریکا، رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در مسجد ابوذر تهران را در دستور کار قرار دادند، گرچه ایشان تا آستانه شهادت رفتند، ولی تقدیر الهی بر این بود که ایشان به عنوان یک ذخیره الهی زنده بمانند تا رهبری امت و این کشور را برعهده بگیرند و ما باید بابت این امر سجده شکر به جای آوریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان در ادامه بیان کرد: یک روز پس از سوء قصد  به رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) یعنی در هفتم تیرماه، آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در انفجار تلخ حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند؛ این انسانهای وارسته از بهترین امت و حقیقتا شیفتگان خدمت بودند و با این که دشمن تبلیغات منفی زیادی علیه شهید دکتر بهشتی و یارانشان داشت ولی اینها کسانی بودند که پاکیزه زیستند و مظلومانه به شهادت رسیدند و در واقع شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش مصداق آشکار حقوق بشر مورد ادعای آمریکای جنایتکار است  و در بین این شهدای عزیز، شهیدان سیدرضا و سید محمد پاکنژاد از استان یزد نیز حضور داشتند که یاد و نامشان را گرامی می داریم.

وی در ادامه به حوادث دیگر تیرماه اشاره و بیان کرد: یازده تیر ماه سال ۱۳۶۱ نیز یکی از روزهای تلخ برای استان یزد و کشور اسلامی است چرا که در این روز شهید محراب آیت الله صدوقی به همراه چندتن از نمازگزاران در مسجد ملا اسماعیل یزد و در روز جمعه به فیض شهادت نائل آمد؛ کسی که یار دیرین امام خمینی (ره)، یاور انقلاب و حامی مظلومان و ستمدیگان بود و ما باید یاد او را همیشه زنده نگه داشته و البته مردم یزد هیچ وقت خدمات شایان این مرد الهی را فراموش نخواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی در ادامه به حادثه ۱۲ تیرما سال ۱۳۶۷ اشاره و افزود: آمریکای جنایتکار در این روز برای حمایت صدام وحزب بعث عراق مستقیما وارد جنگ با ایران و عراق شد و با عمل ننگین خود، هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را که ۲۹۰ نفر از زنان وکودکان و مردان این سرزمین در آن حضور داشتند برروی آبهای خلیج همیشه فارس با موشک مورد هدف قرار داد و سبب شهادت آنها، بخصوص ۶۶ کودک شد و در یک عمل بی شرمانه به فرمانده ناو جنگی خود نیز مدال افتخار داد.

وی اضافه کرد: حوادث این روزها، به ما حقوق بشر آمریکایی و غربی را به وضوح نشان می دهد؛ کسانی که دم از حقوق بشر می زنند، ولی اینگونه انسانهای بیگناه را مورد حمله وحشیانه خود قرار می دهند. در این ایام وظیفه همه ما طلاب وروحانیون و کلیه فرهیختگان این مرزوبوم است که حقوق بشر آمریکایی را برای جوانان و نوجوانان معرفی کنیم تا آیندگان بدانند آمریکا و دیگر هم پیمانان آنها، گرچه دم از حقوق بشر می زنند ولی در واقع بویی از حقوق بشر نبرده اند و تمامی کارهای آنها بر ضد بشریت است و این باید برای مردم تبیین و روشن شود، بنابراین وظیفه همه ما به عنوان مبلغ دین است.

این مسئول حوزوی اظهار کرد: سعی کنیم یاد این شهدای عزیز را زنده نگه داریم تا انشاالله مورد رحمت حضرت حق تعالی قرار بگیریم و امید است ارواح طیبه شهدای عزیز از همه ما شاد باشد و توفیق ادامه راه در مسیر آنان را به همه ما عنایت بفرماید.

در پایان این نشست، ضمن قرائت مصوبات قبلی شورای اداری و بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط هر یک از حاضرین، نکاتی در خصوص مسائل جاری حوزه مطرح گردید و در مورد آن ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha