جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آزمون

حوزه/ حجت الاسلام کریمی گفت: ثبت نام آزمون سالیانه شهریه حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه حوزه علمیه اصفهان تا ۳۰ تیرماه ادامه دارد.

حجت الاسلام حمید کریمی، مسئول قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، از آغاز ثبت نام آزمون سالیانه شهریه حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه ویژه طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان خبر داد.

وی با بیان اینکه ثبت نام آزمون سالیانه شهریه حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه از ۲۲خرداد آغاز شده و تا ۳۰تیرماه ادامه دارد، گفت: طلاب حافظ قرآن کریم و نهج البلاغه می توانند در این آزمون در مقاطع ثلث، نصف و کل قرآن شرکت نمایند.

مسئول قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: آزمون فقط در یک مرحله و به صورت کتبی می باشد و به هیچ وجه آزمون شفاهی برگزار نمی گردد، حد نصاب قبولی در این آزمون، کسب حداقل ۷۰ درصد نمره بوده و هدف از آن، آمادگی و تسلط طلاب بر محفوظات قرآنی خود می باشد.

مسئول واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه زمان برگزاری این آزمون  روز ۱۴مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸ صبح  و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در مدرسه علمیه صدر بازار برگزار می گردد، تصریح کرد: طلاب علاقمند می توانند ازطریق سایت (اینـجا کلیک کنید) برای این آزمون ثبت نام نمایند.

معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه زمانهای مذکور قابل تمدید نمی باشد؛ گفت: به غیر از برگزاری آزمون سالیانه، کلاس های تثبیت حفظ را برای حافظین در طول سال برگزار می نماید که طلاب علاقمند می توانند اطلاعات بیشتر را  از واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان دریافت نمایند.  

وی متذکر شد: شرط حضور در آزمون، داشتن شماره پرونده تحصیلی فعال در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان اصفهان می باشد(طلاب جدید الورود در صورت کسب نمره لازم، باید شماره پرونده دائم را به واحد قرآن ارائه دهند تا شهریه وصل شود).

رشته

محدوده

حداقل امتیاز قبولی

ثلث نهج البلاغه

خطبه ۱تا ۱۳۷

% ۷۰

ثلث نهج البلاغه

خطبه ۱۳۸تا ۲۳۹

ثلث نهج البلاغه

خطبه ۱تا  ۸۹ وکل حکمتها

ثلث نهج البلاغه

کل حکمتها و نامه ها

نصف نهج البلاغه

خطبه ۱تا ۱۸۵

% ۷۰

نصف نهج البلاغه

خطبه ۱۸۶تا ۲۳۹و کل حکمتها و نامه ها

نصف نهج البلاغه

خطبه ۱تا ۱۳۷و کل حکمتها

نصف نهج البلاغه

کل نامه ها و حکمتها و خطبه ۱تا ۸۹

کل نهج البلاغه

مجموع خطبه ها، نامه ها و حکمتها

% ۷۰

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha